Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Za Dec 16, 2017 10:43 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 484 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2014 2:04 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

En als alle ellende voorbij is misschien ook even deepcleanen? Zodat alle beestjes en eitjes uit het haar worden getrokken?
Ik zag bij mij, toen ik ging deepcleanen, dat er nog heel veel korrels van de henna uit mijn dreads kwamen dus dacht dat dat misschien ook kon helpen om de laatste beestjes enzo weg te krijgen.

En ik snap dat je je vies voelt, maar eigenlijk ben je juist helemaal niet vies als je luis hebt! Heb begrepen dat luis van schoon haar houden. Heb ze vroeger ook gehad en mijn haar moest eraf, want ik kwam er maar niet vanaf. Uiteindelijk kwam het doordat een vriendinnetje van mij gewoon niet werd behandeld door haar vader dus dat arme kind verging gewoon van de kriebel en ik kreeg ze dus elke keer van haar. Toen ook zij werd behandeld tegen luis was alles weg.

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2014 2:28 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

pixie schreef:
Dat schoon haar gedoe is een fabeltjeeeeeeeeeee!!!!!!!!!! (zodatjevroegerietsjeminderhardginghuilenwantheelergvroegerhaddenzeookluizenengeenshampoodus;))

pixie schreef:
Dat zou je wel zeggen. Maar luizen zijn opportunisten, als in: ze pakken wat ze pakken kunnen in plaats van specifiek op zoek te gaan naar lekker haar. De meeste besmettingen komen door het overlopen van jas naar jas, dan weten ze echt niet of de eigenaar van die jas schoon haar heeft. Ik zeg niet dat ze meer op vuil haar zitten, maar volgens mij kan het ze gewoon geen zak schelen :D

;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 16, 2014 8:00 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Dat overlopen van jas naar jas schijnt ook wel mee te vallen aldus de link van Nala ;)

"1. Goed nieuws voor alle ouders: wassen en stofzuigen hoeft niet meer bij een hoofdluis besmetting. Recent wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat de kans op besmetting via jassen, kammen, mutsen minimaal is. Luizenzakken/luizencapen dragen niet bij aan het voorkomen van hoofdluis. In plaats daarvan moet alle aandacht naar de koppies van de kinderen: blijven kammen en controleren tot alles weg is. Vooral controleren moet vaker plaatsvinden."

En waarom zou je een fabeltje, waardoor iemand zich misschien een beetje beter voelt, de wereld uit helpen? t Wil toch ook niet direct zeggen dat ze wèl vies haar heeft als ze luisjes heeft?

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jan 26, 2016 9:51 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Hier in huis willen wij maar niet van de luizen afkomen :'(

Afgelopen zomer met mijn vriend wezen backpacken/liften naar Tsjechië, tijdens de vakantie was er niets aan de hand, maar op de terugweg hebben we in een kraakpand bij een groep mensen in Dresden geslapen en sindsdien kreeg ik jeuk. Toen had ik nog geen dreads en zelf had ik nog niet aan luizen gedacht in verband met de jeuk. Zelfs uiteindelijk naar de huisarts geweest en die kon ook niets vinden behalve een uitslag onder in mijn nek (achteraf heel dom, want dat is typerend voor luizen en zelfs zij linkte het daar niet aan).
Inmiddels geloofde ik dat het tussen mijn oren zat en liet ik mijn wens eindelijk uitkomen door dreads te laten zetten.
Maar goed, toen kwam mijn vriend een maand na onze vakantie opeens aanzetten met dat hij beestjes uit zijn haar viste... en niet veel later zag ik ze plots ook zitten. Ondertussen had ik de helft van mijn dreads al los gekrabt door de jeuk.

Ik was te panisch en sinds mijn dreads toch al half eruit waren alles eruit gekamd. Iedereen in huis inclusief vriend behandelt met anti-luizen en netenspul van de kruidvat. Jullie willen niet weten hoeveel dode luizen er de volgende ochtend op mijn kussen lagen...

Maar goed, hele tijd gedacht dat we veilig waren, tot mijn moeder opnieuw aankwam met luizen. Hele riedel opnieuw, ditmaal prioderm lotion gebruikt in combinatie met om de 3 dagen haren kammen met azijn en daarna met conditioner erin (daar laten de neten van los).

Eindelijk waren we er van af. Ik leuk na de jaarwisseling opnieuw dreads laten zetten omdat ik 100% zeker wist geen luizen meer te hebben.
Nu is mijn moeder vorige week weer aangekomen met dat ze luizen heeft. Hoe, ik weet het echt niet. Dat het een fabeltje is dat je het niet kan krijgen via kleding/bedden etc. begin ik sterk aan te twijfelen, er zijn geen mensen in onze omgeving die ook luizen hebben en al onze hoofden waren er toch écht van af, dus ergens moet het vandaan komen.

Ditmaal wil ik absoluut niet mijn dreads kwijt raken, ik typ dit nu met prioderm shampoo in mijn haar. :') Ik heb nog niet het idee dat ik echt luizen heb, maar ik doe het toch maar voor de zekerheid. We hebben ook prioderm spray gekocht wat je haar onsmakelijk maakt voor luizen...

Alle tips zijn welkom!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2016 5:23 pm 
Über Dready
Über Dready

Het enige dat bij mij geholpen heeft maar wat echt mega slecht voor je is, is Frontline spray die je bij de dierenwinkel koopt tegen vlooien en teken. Ben hiermee al 2x van de luizen afgekomen (die vieze krakers he :-P haha) maar kreeg wel nekpijn en opgezwollen klieren ervan dus echt goed is het niet. Maar het helpt zeker. Daar kun je ook de bank en alles wat je niet kunt wassen mee insprayen https://www.kathond.nl/frontline-spray- ... qjg20nvJTc

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 27, 2016 8:08 pm 
Divine Dready
Divine Dready

Wassen met azijn ik gebruik nooit luizen zooi altijd water met azijn het bijt en prikt als de neten maar het werkt goed ook toen er heel erg luis op school heerste (een kindje in de klas werd gewoon niet behandeld ouders dachten dat de beestjes van zelf weg zouden gaan denk ik) heb ik dit afgewisseld met zeezout en azijn en heb toen ook me dreads een hele nacht in de henna laten staan en toen weer gewassen met een mengsel van zeezout en appel azijn met gewone azijn beestjes dood en mijn hoofdhuid ook maar goed beter dan me dreads eraf
Mijn moeder had toen ook luis van mijn kids gekregen en die heeft toen haar haren rood geverft extra lang laten zitten en e had daarna ook geen luis meer vertelde ze. Ze had daarvoor wel met azijn gewassen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2016 9:12 am 
Über Dready
Über Dready

Ja klopt trouwens, ik heb het ooit ook een keer geblondeerd en daarna mijn eigen kleur er over geverfd!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Feb 20, 2016 11:41 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Als het goed is heb ik de luizen niet meer opgepikt en ben ik nog altijd luisjesvrij. Soms nog steeds een beetje paranoia, maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn hoofdhuid ook jeukt door de verse dreads.

Die Frontline spray klinkt niet echt aantrekkelijk maar ik zal het in gedachten houden als het echt hoge nood is. ;D

De azijn methode kende ik al, maar ik dacht dat neten daar niet dood aangingen maar ze vooral je haar loslieten? Dat je dus azijn moet gebruiken in combinatie met een netenkam. Leuk vinden ze azijn niet, maar of het ook echt dodelijk is?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 7:22 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Iemand enig idee hoe je je dreads kan controleren op luizen?
In mn stageklas waren er kindjes met luizen. Nu werd mij dat dus weer veeeel te laat gezegd. Algemeen kom ik niet tegen hun hoofden maar ik wordt paranoia van het idee alleen. Ik had ergens gelezen dat je haar doorzoeken niet helpt omdat ze licht schuw zijn. Nu heb ik wel vrij strakke wortels waardoor ik mn hoofdhuid wel goed kan zien. Tot nu niks zien bewegen maar ik krijg ongelooflijke jeuk van het idee alleen. Als je ze ziet kruipen is het ook al te laat eigenlijk...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 8:23 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Had wel een keer een klant met luizen. Nog in zn gewone haar (ook geen dreads gezet toen uiteraard). Maar die zag ik meteen toen ik zn haar omhoog deed en met een kam een lijntje maakte.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 9:09 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

WorldPeace schreef:
Had wel een keer een klant met luizen. Nog in zn gewone haar (ook geen dreads gezet toen uiteraard). Maar die zag ik meteen toen ik zn haar omhoog deed en met een kam een lijntje maakte.

Dan had die er toen vast toch al veel en al een tijdje?
In mn stageklas zag je ze echt letterlijk lopen op zijn hoofd :tot:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2016 8:33 am 
Über Dready
Über Dready

Rond je haarlijn en met name achter de oren kun je de eitjes (neten) zien zitten als je ze hebt, ze zoeken daarvoor de warmste plekjes. De eitjes zijn wat druppelvormig en grijzig en zitten echt vast aan een haar. en als je m tussen je nagels plet hoor je m knappen. Voor de rest kun je het idd niet goed controleren maar met dreads zitten de eitjes nooit helemaal binnenin een dread dus alleen rondom. Althans bij mij dan. Hopelijk heb je ze niet! Snel tea tree of lavendel olie kopen en goed achter je oren en in je nek smeren als je weer naar je stage gaat!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2016 8:46 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik heb een shampoo van urtekram met lavendel en tea tree olie in. Geen idee of dat even effectief is. Ik heb woensdag mn haar daar goed met gewassen. Voorlopig zie ik niks vreemd in mn haar. Ik ben sowieso wel altijd beetje op mn hoede. Op mn vorige stageplek was er ook een kindje waar je letterlijk de luizen zag lopen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jul 10, 2017 6:11 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Voor het eerst in m'n leven heb ik luizen gekregen.
Nu heb ik mn dreads inmiddels 1x behandeld met een soort anti luizenspul + bijbehorende shampoo, dat was 2 dagen geleden.
Ik ben al een hele tijd op internet en dit forum aan het zoeken geweest, hoe vaak ik de behandeling moet doen,
maar ik kom nogal verschillende antwoorden tegen.

De een zegt om de 3 dagen, de ander om de 7 dagen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jul 11, 2017 8:28 am 
Divine Dready
Divine Dready

Ik heb zelf nooit luizen gehad tot nu toe gelukkig maar wel kinderen met hoofdluis en dan ging ik zelf toch echt uit voorzorg zelf me dreads wassen met een mix van baking soda en appelazijn en liet ze daar ook even in weken en dit deed ik een week elke dag en daarna nog 1 of 2 keer en heb nooit luizen gehad die chemische middeltjes hoor je nog wel eens dat ze resident voor zijn:
Dit staat op het landelijk steunpunt hoofdluis:
Hoe het werkt is te lezen in de bijsluiter/gebruiksaanwijzing van de producten.Volg de werkwijze die daarin staat. Na 1 week dient bij de meeste producten de behandeling met het antihoofdluismiddel herhaald te worden. Lees altijd goed de gebruiksaanwijzing of de bijsluiter. Verder is het belangrijk om na de behandeling de dode luizen met een fijntandige kam uit het haar te kammen en ook om 2-3 dagen na de behandeling nog eens te controleren of de hoofdluizen verdwenen zijn.

Bovendien moet de behandeling met antihoofdluismiddelen gecombineerd worden met de uitkam methode: twee weken het haar dagelijks doorkammen met een fijntandige kam in combinatie met een antihoofdluismiddel is bewezen effectief.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 484 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]