[dreads &] Luizen

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

skahippie1
Newbie Dready
Newbie Dready

[dreads &] Luizen

Bericht door skahippie1 » wo jan 31, 2007 1:59 pm

ik ben merijn, jullie kennen me vast nog wel, ik heb al 2 jaar dreads
en nou zitten ze vol met luizen=(
heeft iemand een idee wat ik kan doen?
ik ga echt helemaal dood!

Alice of wonderland
Senior Dready
Senior Dready
Geslacht: dread-vrouw
Contacteer:

Bericht door Alice of wonderland » wo jan 31, 2007 2:03 pm

frontlinespray voor hondenvlooien :roll: klinkt raar maar het werkt echt wel supergoed...

skahippie1
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door skahippie1 » wo jan 31, 2007 2:05 pm

als zeg je geconcentreert zoutzuur gooi ik het er nog met liefde op

Pom

Bericht door Pom » wo jan 31, 2007 3:35 pm

de mijne heb ik er steeds al uitgekregen met een geconcentreerd spul van de apotheek, sham poux genaamd.

bij luizen is het misschien ook wel nodig om ze meerdere keren te wassen met concentraat maar dan moet je er ook wel bijnemen dat jouw dreads er na 4 keer behoorlijk afgemat uitzien.

afgemat is nog steeds beter dan luizen denk je dan maar..

Anne
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Anne » wo jan 31, 2007 4:47 pm

ik zou idd ff langs de apptheek, zijn wel wat agressieve shampoos enzo voor te koop.
Een vriendinnetje van me (zonder dreads) had pas ook luizen. Die had bij de apotheek een shampoo gekocht die er 10(!!) uur in moest zitten, maar dat hielp wel in 1 keer.

Abbey
Über Dready
Über Dready

Bericht door Abbey » wo jan 31, 2007 5:54 pm

Alice of wonderland schreef:frontlinespray voor hondenvlooien :roll: klinkt raar maar het werkt echt wel supergoed...
Jup, frontline werkt prima! En je kunt ook een spray nemen, zodat je niet 10 keer je haar hoeft te wassen als je dat niet wil..

die rare
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door die rare » do feb 01, 2007 2:38 pm

madje had luis, we slapen/zijn altijd bijelkaar. en ik niet :S:S:S
met zon shampoo allemaal netjes weggegaan.
(ik ook voor de zekerheid maar gewassen)
maar de jeuk niet. kweeni wat dr aan de hand is met onz ekoppies.
kut jeuk!!!!!
You're nothing but internet text.

pxl
Newbie Dready
Newbie Dready
Contacteer:

Bericht door pxl » do feb 01, 2007 4:24 pm

volgens mij krijg je met shampoo de luizen wel weg. maar nooit de eitjes (neten)
een vriend van me had ook al enkele jaren dreads, toen kreeg hij luizen. dan is hij naar de apotheek gegaan om de sterkste anti-luizen shampoo.
hij waste daarmee zn haar, hij zei dat zn hoofdhuid volldig in brand stond (figuurlijk dan), maar de luizen waren wel weg.
na een bepaalde periode had hij weer luizen (volgens mij die eitjes die uitbraken). toen wou hij de pijn niet nog es doorstaan, en heeft hij zn dreadlocks maar afgeknipt....

Abbey
Über Dready
Über Dready

Bericht door Abbey » do feb 01, 2007 5:42 pm

Daarom werkt frontline zo goed.. dat werkt ook preventief, dus killt alle neten zodra ze uitkomen (: Ook een goeie tip als je gaat backpacken op niet zulke hygienische plaatsen dus ;)

Katje!
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Katje! » do feb 01, 2007 6:03 pm

Ik schuif aan bij Abbey. Frontline spray!

pxl
Newbie Dready
Newbie Dready
Contacteer:

Bericht door pxl » do feb 01, 2007 6:10 pm

zal ik onthouden

Twinkel
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Twinkel » vr feb 02, 2007 10:22 am

ik heb ook 2 keer luisjes gehad. moet je gewoon langs de apotheek en daar hebben speicale shampo er voor. en die werkt als de neten :P maar niet vergeten al je kleren te wassen en je bed teverschonen en ook als je ze gebruikt haarbanden of elestiekjes. gewoon alles waar je dreads mee in aanraking komen. want daar blijven de eitjes achter en als je dan je dreads gedaan heb ben je tijdelijk luis vrij. spreek uit ervaring :oops: o en mischien is het ook handig als iedereen dat bij u thuis doet dat ze niet ergens blijven rond hangen en waarschuw andere ook waar je met je dreads rond gezwaait heb.
Hope is the first step on the road to disappointment

dinges
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door dinges » vr feb 02, 2007 7:22 pm

pxl schreef:volgens mij krijg je met shampoo de luizen wel weg. maar nooit de eitjes (neten)
een vriend van me had ook al enkele jaren dreads, toen kreeg hij luizen. dan is hij naar de apotheek gegaan om de sterkste anti-luizen shampoo.
hij waste daarmee zn haar, hij zei dat zn hoofdhuid volldig in brand stond (figuurlijk dan), maar de luizen waren wel weg.
na een bepaalde periode had hij weer luizen (volgens mij die eitjes die uitbraken). toen wou hij de pijn niet nog es doorstaan, en heeft hij zn dreadlocks maar afgeknipt....
bij gewoon luizenspul (heb nog nooit luizen in mn dreads gehad maar daarvoor wel een keer) moest je de behandeling ook na 8 dagen herhalen omdat dan de neten uitkomen
ik hoop ook nooit luizen te krijgen in mn dreads. dat lijkt me echt vreselijk :?

kwebbel
Über Dready
Über Dready

Bericht door kwebbel » vr feb 02, 2007 8:54 pm

ik heb iets van 3 a 4x luizen gehad en altijd met prioderm behandeld. Werkt goed en dood ook de neten. Het moet iets van 12 uur inwerken. Je moet gewoon zorgen dat je het goed inweekt. Beste is hele flesje. Hoe erger het is hoe meer je van de dread erbij moet behandelen.
geluk is voor mij ... je voelen als een mandarijn

sara2487
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door sara2487 » zo feb 04, 2007 5:07 pm

Was je haren niet preventief met anti-luizen shampoo => de luizen worden er enkel imuun van

Voor de rest... ik zou de mijn uitkammen, behandelen en er terug inzetten, ik twijfel eraan of de neten eruit gaan maar zo op het forum te lezen werkt het honden-vlooien-ding wel, al zou ik het zelf niet op mijn hoofdhuid willen hebben!
hold on to your dreams

Plaats reactie