Welke shampoo?

Stel hier je vragen over dreadlocks en vind antwoorden op je vragen

Moderator: Moderators

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Re: Welke shampoo?

Bericht door CIMI » ma jul 10, 2017 6:35 pm

Paar drupjes kan geen kwaad hoor! :-)

ShareShanti
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door ShareShanti » wo jul 12, 2017 3:37 pm

Ok, ik heb zojuist dr. bronner gebruikt.
En ik ben helemaal verliefd!
Het voelt heel erg zepig, van maar een heel klein beetje!
Ik gebruikte echt liters bij mijn vorige zeep..
En ik heb amandel, het ruikt zo heeeerlijk!
En zodra je het uitspoelt voelt het zo heerlijk lekker stug.
Ja ik ben echt helemaal om.
Zoek nooit meer wat anders.

Katje!
Divine Dready
Divine Dready
Contacteer:

Bericht door Katje! » di jul 18, 2017 3:12 am

Marsepein-zeep! Ik vind de lavendel en pepermunt van dr bronner's heel fijn

Marjolein59
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Marjolein59 » di jan 02, 2018 8:39 pm

Van de week heb ik een blok zeep van Knotty Boy gekocht met de geur 'Patchouli love', heerlijk! En mijn dreads voelen ook fijn aan na het wassen ermee.
Afbeelding

Moontjeuh
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Moontjeuh » zo jul 08, 2018 7:00 pm

Ik zelf gebruik dr Bronner. Duur in de aanschaf maar zeer goedkoop in gebruik. Ongeveer een cm in een pompflesje van 500cc dan aanvullen met water. en je kan daar makkelijk 2 a 3 wasbeurt en mee doen. Als Ik dit blijf doen doe ik ongeveer 3 jaar met de grootse dr bronner fles die er is van 12 euro

Nomad
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Nomad » di aug 27, 2019 8:55 pm

het is niet eerlijk, ze hebben bij Lush mijn favoriete shampoo niet meer! (karma komba).
En nu weet ik niet meer wat ook goed is :-(
dr bronner tea tree werkte ook wel goed en knotty boy maar dat is tegenwoordig ook moeilijk verkrijgbaar :-(
en k wil niets met munt, eucalyptus of lavendel of iets dergelijks.
wat gebruiken jullie nu?

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » wo aug 28, 2019 6:15 am

Jaaa lullig he, het is ook al jaaaaren mijn favoriet! :( al heb ik nu geen dreads meer maar als ik ze straks wel weer heb loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Ze hebben natuurlijk wel andere bars bij Lush, ik weet in ieder geval dat Honey I Washed My Hair niet zo lekker stroef maakt. Jumping Juniper ook niet. Bij Lush (ik had Rotterdam, Den Haag en Haarlem gebeld toen ik hoorde dat Karma Komba eruit ging om te vragen of ze nog voorraad hadden, maar helaas niet!) zeiden ze dat Montalbano vaker gebruikt wordt door mensen met dreads, bij de reviews lees ik wel dat hij vrij heftig is (dus uitdrogend en dat mensen er schilfers van krijgen maar misschien is dat niet erg voor dreadies omdat die toch niet zo regelmatig wassen haha).

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Poes » wo aug 28, 2019 10:28 am

Misschien kun je die shampoo gebruiken om je dreads stroef te maken, en dan iets van olie om alleen op je hoofdhuid te doen vanwege de schilfers?
"I got 95 problems and the Catholic church's sale of indulgences is all of them." - Martin Luther

Nomad
Senior Dready
Senior Dready

Bericht door Nomad » wo aug 28, 2019 12:56 pm

ik heb die Montalbano wel eens gehad, maar daar werden mijn dreads zacht van. Heb nu een ander uitprobeersel. jersey bounce. er schijnen nieuwe bars uit te komen, maar niet met hetzelfde effect als karma komba.
slim om even wat filialen af te bellen ;-) jammer dat het geen resultaat had:-(

Schism
Senior Dready
Senior Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Schism » wo aug 28, 2019 6:05 pm

ik gebruik na twaalf jaar nog altijd zwitsal, werkt perfect denk ik!
The poetry that comes from the squaring off between and the circling is worth it, finding beauty in the dissonance.

Wildheart
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Wildheart » wo nov 06, 2019 12:04 am

Hallo allemaal. Aanstaande 18 december laat ik dreadlocks zetten bij peek a boo dreads in friesland. Ik kijk er enorm naar uit! Nu ben ik alvast opzoek naar een goede shampoo om mijn dreads mee te wassen. Nu kwam ik dit tegen;;;

Sanex Zero% Shampoo is een milde, milieuvriendelijke shampoo die uitsluitend ingrediënten bevat die nodig zijn om je haar en hoofdhuid schoon en gezond te houden. Met minimaal gebruik van chemische ingrediënten.

- 0% parfum
- 0% parabenen
- 0% kleurstoffen

-bol.com

--------------
Sanex Zero% Deodorant Normale Huid
Met 200 ml zit in deze deo het meest aan product, maar deze spray is dan ook niet compact. Voor de rest geldt voor deze variant eigenlijk hetzelfde verhaal als voor de rest van zijn familie hierboven: Geen parabenen, geen alcohol, geen aluminium, wel aluinsteen mineraal

-google

-----------------
Sanex Zero% Normale Huid Shampoo 250 ml
Sanex Zero% Shampoo voor normaal haar. Een milde, milieuvriendelijke shampoo. Bevat uitsluitend ingrediënten die nodig zijn om haar en hoofdhuid schoon en gezond te houden. Met minimaal gebruik van chemische ingrediënten

-sanex

Mijn vraag is of jullie dit een goed product lijkt. Ik heb het al geroken in de winkel en het ruikt echt naar niks. Ik dacht dat eventueel mn dreads lekker kan laten ruiken met rozen water (zonder alcohol en parfum). En daar een aantal druppels essentiële olie aan toe te voegen.

Ik hoor graag jullie mening :)

Love,
Wildheart

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » do nov 07, 2019 7:23 pm

Ja, kan hoor :) omdat het vloeibare shampoo is zou k hem wel verdunnen met water omdat je dreads anders heel veel shampoo opzuigen als een spons. Of eigenlijk is het beste om alleen je hoofdhuid in te zepen en dan het zeepwater door je dreadjes te laten stromen, dan heb je het minste kans op zeepophoping in je dreads. En heel goed spoelen!

Je idee van het rozenwater (met etherische olie) is een goeie inderdaad, werkt ook fijn om je dreads soepel te houden.

Alvast veel plezier met je dreadjes :D

Wildheart
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Wildheart » vr nov 08, 2019 4:14 am

Dit is een gerustellende reactie cimi! Dankjewel. Ik heb zo veel gelezen en gezien online dat ik heb van gekkigheid niet meer weet. En een dreadshampoo van 20 euro vind ik ook zo overdreven... :')

Sanex kan prima, verdunnen en goed uitspoelen. Staat genoteerd.

Love,
WildHeart

Maria
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Maria » za nov 09, 2019 7:11 pm

Sinds ik gestopt ben met shampoo doen mij dreads het beste. Maar ik heb dan ook moeilijk en extreem glad haar en nu dreaden me dreads het beste.
Maar sanex is een fijne shampoo.

Plaats reactie