Nieuw (maar niet helemaal)

Stel je hier even voor aan de andere (erg nieuwsgierige) leden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jaxx
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Nieuw (maar niet helemaal)

Bericht door Jaxx » za jan 12, 2019 1:58 am

Dag lieve mensen!

Ooit, in een heeeeel ver grijs verleden, ben ik hier al lid geweest omdat ik aan het begin stond van mijn dreadjourney(s), maar gezien ik met geen mogelijkheid meer achter de gegevens van dat account raak, heb ik deze in het leven geroepen in de hoop dat ik hier weer wat actiever kan worden :cool:

Even voorstellen, ik ben een gezellige meid van 29 en groot dread-enthousiast. Na lang wikken en wegen begon ik een paar jaar terug aan mijn eerste set, die ik zelf begon met twist and rip (a.k.a. een bende) en liet reanimeren door iemand die er een stuk meer verstand van had dan ik (haaknaald). Echter nog altijd niet tevreden omdat de vakverdeling niet naar mijn zin was en die set uitgekamd. Daarna heb ik een jaar of twee? af en toe synthetische dreads maar over het algemeen mijn 'normale' haar gehad, waar ik me vreselijk saai mee voelde, waarna ik ongeveer een jaar terug opnieuw begonnen ben met een nieuwe set dreads. Het begin heb ik laten zetten, later ben ik me er meer in gaan verdiepen om zelf te kunnen bijwerken en heb van daaruit geleerd ze ook zelf te zetten en te verlengen. Eerst had ik een half hoofd met dreads en bovenop los haar dat er leuk overheen viel, tot ik de kapper van mijn ouders vroeg mijn losse haar bij te punten en zij binnen vijf minuten mijn hele in een jaar bij elkaar gespaarde kapsel (mijn losse haar voornamelijk) om zeep hielp... toen even flink gevloekt en gejankt en vervolgens maar alsnog een groot deel van mijn overige haar gaan dreaden omdat het niet meer om aan te zien was met het losse haar in dat vreselijk slechte model over mijn dreads heen.

Inmiddels heb ik afgezien van mijn 'voorplukken' mijn hele hoofd gedaan, op zich nu tevreden mee, maar dreads zijn verslavend en wil ik er eigenlijk nog altijd meer en ben ik nog niet helemaal kapot van hoe het losse haar valt, maar moet nog even gaan brainstormen wat ik daarmee moet. Ik hou wel oprecht van mijn dreads en kan, net als iedereen, niet wachten tot ze lang zijn haha.

Verder ben ik geïnteresseerd in (huis)dieren, (huis)reptielen, piercings, alternatieve fashion/kleding/tierelantijntjes/dingessen en nog heel veel meer.

Een fijne avond en een fijn weekend iedereen en bedankt voor het lezen! :)

juni1981
Junior Dready
Junior Dready

Re: Nieuw (maar niet helemaal)

Bericht door juni1981 » di jan 29, 2019 7:59 am

Hey, welkom terug!!

Je verhaal is heel herkenbaar, mijn man had mijn dreads gezet, maar na een half jaar ook toch maar bij iemand met meer verstand ervan langs geweest. Zij heeft ze toen mooi gefixt, een aantal dreads ook uitgesplitst, later nog laten verleningen. Nu zijn ze echt mooi!!

Ik ben wel benieuwd naar je losse haar erbij, heb je foto’s?

Plaats reactie