Naaaw naaw, wat zal het worden

Stel je hier even voor aan de andere (erg nieuwsgierige) leden

Moderator: Moderators

Cubone
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Naaaw naaw, wat zal het worden

Bericht door Cubone » za jan 05, 2019 6:51 pm

Beste allemaal,

Ik ben Naomi, een ex draadhaar ;) als tiener mocht ik van mijn ouders dreadlocks nemen, een hoop gezeur vooraf maar het mocht! Eenmaal laten zetten bleek deze dame vooral de snelle cash van een Noob te willen verdienen. Een hoop koppijn, lege beurs en twijfelende ouders later vond ik een leuke meid die ze voor mij helemaal heeft opgeknapt! Super blij en wat stonden ze mooi! Zeker na een jaar waren ze zooo gaaf! Helaas kreeg ik luizen en mijn moeder was het ondertussen wel eens beu, ze gingen eraf... Over het Bill Kaulitz kapsel naderhand wil ik het niet hebben ;). Nu zeker 13 jaar later begint het weer te kriebelen. Je zou denken, je weet hoe het was dus zoekt het lekker zelf uit maar er is een hoop veranderd. Ik heb een drukker leven dan toen (wie niet) en ik weet ook nog de vooroordelen waar ik tegenaan liep om als enige middelbareschool student niet op uitwisseling project kon omdat geen enkele ouder zat te wachten op deze waarschijnlijk drugsgebruikende niet gewassen guitige snuitje, zo sneu!

Ook vind ik het zo moeilijk om een goede zetter te vinden die ze echt keurig zonder hobbels en bobbels zet +verlenging want ik weet nog wel hoe kort ze eindigden de tweede (echte) keer. Ik vind het zo'n romantisch idee om weer prachtige dreads te hebben maar de stap zetten ..... Wooooooo

Hopelijk kunnen jullie me wat leuke verhalen linken!

sxp.
Dreadcrew
Dreadcrew

Re: Naaaw naaw, wat zal het worden

Bericht door sxp. » za jan 05, 2019 11:23 pm

Hee Naomi, welkom! Wat een leuke voorstelpost!! 😄

In welke regio zoek je iemand? De lijst hier op het forum is op dit moment geloof ik niet erg up to date, maar er zijn hier genoeg mensen die met je mee kunnen denken!
:keks:

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » zo jan 06, 2019 2:26 am

Hoi en welkom! :D hou je van pokemon? Haha!

Wat sxp zegt idd, de nieuwe lijst met dreadzetters komt er wel aan binnenkort maar voor nu kunnen we je sowieso verder helpen!

Cubone
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Cubone » zo jan 06, 2019 3:43 pm

Super! Ik woon tegen de grens van België aan. Noord Brabant en Antwerpen zijn fijn te bereiken. Ik had inderdaad al wat rond zitten kijken en wat links gevonden via hier. Ik heb er ook over nagedacht om wat geld te sparen en naar Stockholm te gaan naar een mevrouw die ik volg via Instagram. Seienstyle, iemand ooit van haar gehoord? Ik denk dat het een dure bedoeling wordt maar een leuke vakantie erachteraan maakt een 'dreadjourney' natuurlijk helemaal geweldig.

Ik denk (ik weet) dat ik erg picky ben over mijn haar en ik hoop niet dat ik iemand ooit zal kwetsen zo. Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur en iedereen wil zijn dreads naar zijn perfecte voorkeur hebben dus ik hoop echt dat ik iemand kan vinden hier. Ben Op benieuwd wat het gaat worden!

Cubone
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Cubone » zo jan 06, 2019 3:45 pm

Oja, Pokémon zijn bij mij nog best populair ;)

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » zo jan 06, 2019 4:41 pm

Bij mij ook, haha! Niet pokemon go, maar de DS spellen, de kaarten en merch :ja: m'n vriend en ik hebben een behoorlijke verzameling ondertussen.

Ik heb inderdaad wel eens van Seienstyle gehoord, omdat ik opeens overal nieuwe dreadzetters op Instagram tegenkwam die 'loctitian in opleiding/opgeleid door dreadguru Seienstyle' in hun bio hebben staan. Om er een vakantie aan vast te plakken lijkt me leuk! Als je op zoek bent naar hele rechte dreadjes met verlengingen is zij geloof ik wel iemand waar je naartoe kunt gaan :ja: en er zijn dus ook mensen in Nederland die volgens haar werkwijze dreads zetten, dus daar kun je ook nog naar zoeken!

ik moet zeggen dat ik persoonlijk een beetje de kriebels krijg van het feit dat iemand zichzelf de titel 'dreadguru' geeft en mensen enorme bedragen laat betalen voor een cursus dreadzetten en om dan als 'officiële gediplomeerde dreadzetter' te mogen werken, terwijl je die info ook gewoon gratis via YouTube kunt vinden, en dat ze dan 'loctitians' heten, een term die ik niet helemaal snap, maar goed, dat is mijn mening en ik ben denk ik een beetje ouderwets! Ieder zijn ding ^^ 🙊

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » zo jan 06, 2019 5:46 pm

Cubone schreef:
zo jan 06, 2019 3:43 pm
Super! Ik woon tegen de grens van België aan. Noord Brabant en Antwerpen zijn fijn te bereiken. Ik had inderdaad al wat rond zitten kijken en wat links gevonden via hier. Ik heb er ook over nagedacht om wat geld te sparen en naar Stockholm te gaan naar een mevrouw die ik volg via Instagram. Seienstyle, iemand ooit van haar gehoord? Ik denk dat het een dure bedoeling wordt maar een leuke vakantie erachteraan maakt een 'dreadjourney' natuurlijk helemaal geweldig.

Ik denk (ik weet) dat ik erg picky ben over mijn haar en ik hoop niet dat ik iemand ooit zal kwetsen zo. Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur en iedereen wil zijn dreads naar zijn perfecte voorkeur hebben dus ik hoop echt dat ik iemand kan vinden hier. Ben Op benieuwd wat het gaat worden!
Heeee, welkom en wat een superleuke post had je. Ik had nog gevraagd mijn gegevens aan te passen in de lijst, maar dat is volgens mij nog onder handen. Ik woon in ieder geval in Roosteren, vlakbij Maaseik en ik vind het ook leuk om te reizen (Nomad Dreads he :) )
Die Seienstyle volg ik inderdaad ook op instagram, die maakt ook van die driehoek vakverdeling. Dat heb ik nog niet gedaan, maar dat lijkt mij ook supertof om te doen. Heb een kaphoofd klaar staan om eens lekker daarmee te gaan oefenen. Normaal gezien zet ik dreads niet heel strak omdat mensen het hobbelige, natuurlijke verloop wel mooi vinden. Het is maar net wat mensen willen. Meestal is het in het begin dan ook regelmatig bijwerken om ze strak te houden en het aloude palmrollen als ze nog een beetje vochtig zijn. Als je naar Stockholm gaat ben ik heel erg benieuwd naar je ervaring!!
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Nomad Dreads

sxp.
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door sxp. » zo jan 06, 2019 10:11 pm

@Anju: driehoekjes kan ik je echt aanraden, vooral bij wat dunner haar vind ik het heel fijn om zo'n vlakverdeling te gebruiken!

En @Cubone, zit je dan niet redelijk bij Anju in de buurt? Ik stuur aanvragen uit het zuiden in ieder geval altijd door naar haar 😊

(en ik ben het stiekem wel een beetje eens met CIMI, maar ik zit verder niet op Facebook op Instagram dus over d'r werk kan ik verder niet zo veel zeggen ofzo haha)

Cubone
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Cubone » ma jan 07, 2019 8:52 am

Ik snap het hoor, ik vind het ook nogal wat aangezien mijn dreads 2.0 door een huis-tuin-keuken-toupeer' en haken maar' gezet zijn en het resultaat echt kicken was. Iemand die er veel voor vraagt en zich zo noemt heeft vast wel wat 'air'. Het zijn vooral de 'clean' foto's die er op staan die me allicht lokken. Wie weet! Ik vind het allemaal zo spannend !!!

Druif
Dreadcrew
Dreadcrew
Geslacht: dread-man

Bericht door Druif » ma jan 07, 2019 9:25 am

Ik heb net even gekeken, en de dreads die ze zet zien er wel echt heel recht en netjes uit. Als dat is wat je wilt, zit je daar wel goed denk ik! En de prijzen voor zetten vallen ook wel mee toch? SEK naar EUR is (ongeveer) delen door 100, dus dat vind ik best heel schappelijke prijzen. De cursus die ze aanbiedt is wel super duur ja 😅
“Give a man a fire and he’s warm for a day, but set fire to him and he’s warm for the rest of his life.”
— Terry Pratchett
Mijn draadjes :)

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Poes » ma jan 07, 2019 10:30 am

Hoi! Ik ben 100% voorstander voor een reis naar Zweden onder welke omstandigheden dan ook, maar ik kan ook 100% Anju Sol aanraden om je dreads bij te laten zetten!
"I got 95 problems and the Catholic church's sale of indulgences is all of them." - Martin Luther

sxp.
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door sxp. » ma jan 07, 2019 12:08 pm

Misschien moet ik ook maar zulke cursussen gaan geven :rofl:

Cubone
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Cubone » ma jan 07, 2019 3:03 pm

<3 dankjewel wat zijn jullie allemaal lief voor elkaar! Kennen jullie elkaar ook allemaal persoonlijk?
Ooh en ik heb geen Facebook maar wordt daar naar doorgestuurd als ik Anju haar Nomad dreads opzoek. Heb je ook een ander medium waar ik je kunsten kan zien?

sxp.
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door sxp. » ma jan 07, 2019 3:12 pm

Haha, ahh!! :love:

Veel hier kennen elkaar wel een beetje, van bijvoorbeeld forummeetings van vroeger of feestjes/festivals. Maar ik ken niet iedereen in dit topic persoonlijk hoor, en de rest elkaar niet ook perse állemaal geloof ik?

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » ma jan 07, 2019 5:43 pm

Cubone schreef:
ma jan 07, 2019 3:03 pm
<3 dankjewel wat zijn jullie allemaal lief voor elkaar! Kennen jullie elkaar ook allemaal persoonlijk?
Ooh en ik heb geen Facebook maar wordt daar naar doorgestuurd als ik Anju haar Nomad dreads opzoek. Heb je ook een ander medium waar ik je kunsten kan zien?
Ik ben nog bezig met een website en anders @nomad_dreads op Instagram, maar daar staat niet alles. Kan je me anders een berichtje via pb doen met je mailadres kan ik je ook wat mailen. Heb ook nog wat op de computer staan :)

Poes heb ik ook een keer geholpen met haar dreadsels :) Verder kennen we elkaar van t forum, festivals en meets enzo.

@sxp driehoekjes of is dan :)

En jullie zijn lief!!
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Nomad Dreads

Plaats reactie