Hallo...

Stel je hier even voor aan de andere (erg nieuwsgierige) leden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BietjePrecies
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Hallo...

Bericht door BietjePrecies » wo jul 11, 2018 9:45 pm

Hi allemaal,

Ik ben Bianca en ik wil heel graag natuurlijke dreads laten zetten. Inmiddels begrijp ik dat er nogal wat verschil is tussen de zetters. Eerst had ik mijn oog laten vallen op een zetter die gebruik maakt van elastiekjes. Inmiddels begrijp ik dat dat toch niet zo goed is, dus heb ik mijn oog nu laten vallen op iemand in Utrecht die zonder elastiekjes, wax en chemicaliën werkt.
En toch twijfel ik nog.

Waar ik nog mee zit... Ik heb stijl haar en ik wil zo dun mogelijke rechte dreads. Is dat wel mogelijk? Ik lees in dit forum dat dreads uit zichzelf kunnen gaan kronkelen na het zetten.

Daarnaast hou ik van zwemmen in de zee. Gaat dat goed met dreads en hoe lang hebben ze nodig om er te drogen?

En als laatste word ik al grijs en wil mijn haar en dreads blijven kleuren met henna. Is dit ook mogelijk?

Ik vind het superspannend om te laten doen, maar het verlangen is er al jaren...

Bedankt alvast voor alle reacties.

Hartelijke groet,
Bianca

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Re: Hallo...

Bericht door Poes » do jul 12, 2018 11:58 am

Dreads kleuren met henna is geen enkel probleem. Dunne dreads zal ook geen probleem zijn, maar ze zullen wel gaan kronkelen, dat is niet te voorkomen en doen bijna alle dreads. Uiteindelijk zullen ze ook dikker worden. En door te zwemmen in de zee gaan ze juist enorm kronkelen. Hoe lang ze nodig hebben om te drogen ligt een beetje aan de lengte en de hoeveelheid haar. Bij nieuwe dreads duurt het niet zo lang als bij oude dreads, maar wel langer dan gewoon haar.

Verder, welkom op dit forum :D het is niet meer zo actief maar er zijn genoeg oudere topics waar je informatie en foto's kan vinden.
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

Druif
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Druif » vr jul 13, 2018 4:06 pm

Hey! Precies wat Poes hier boven zegt inderdaad. Juist dunne dreads zullen gaan kronkelen, omdat ze minder materiaal hebben om zichzelf recht aan te trekken. Je kunt dit voor een heel groot deel voorkomen door ze heel vaak bij te werken tot het punt waarop ze goed vervilt zijn, maar dat beschadigt je dreads wel op de lange termijn. En inderdaad, juist zout zeewater helpt bij het kronkelen. Je dreads worden er droger/steviger van, en ze zullen er van gaan krimpen. Het is juist bij dit krimpen dat de kronkels zullen ontstaan.

Wat het zetten betreft: zonder wax en chemicalien is wel aan te raden, over elastiekjes verschilt de mening nogal. De mijne zijn met elastiekjes gezet, en ik heb daar nooit problemen mee gehad - na een paar weken knip je ze er uit en klaar. Je moet alleen opletten met het nat worden van de elastiekjes, dat kan vrij ranzig worden.

En droog worden - tsja. Bij mij duurt het ongeveer 8 uur om ze echt door en door droog te krijgen, maar ik heb mijn dreads dan ook al een jaar of 7 en ze zijn behoorlijk lang. Mijn ex had veel kortere en jongere dreads, en die waren na 2-3 uur al wel droog. Buiten in de zon zal dit natuurlijk wel een stuk sneller gaan ;)

Welkom hier!
“Give a man a fire and he’s warm for a day, but set fire to him and he’s warm for the rest of his life.”
— Terry Pratchett
Mijn draadjes :)

Schism
Medium Dready
Medium Dready
Geslacht: dread-man

Bericht door Schism » zo jul 15, 2018 11:48 pm

dat kronkelen is juist een leuk effect, niet? :P
I would like you to kick back and think about everything you've just heard.

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Poes » ma jul 16, 2018 9:54 am

Vind ik ook ja! En het hoort er wel een beetje bij. Geen echte dreads zonder kronkels, of je moet ze mega strak gaan bijwerken maar dat is ook niet goed voor je haar.
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

Maria
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Maria » ma jul 16, 2018 10:30 pm

Met elastiekjes zetten is niet een heel groot probleem hoor die kan je er na een paar dagen er gewoon weer uit halen of als je daar geen zin in heb gaan ze van zelf ook knappen en eruit als je dreads ontwikkelen.
Ik heb me dreads altijd geverfd met henna dit gaat prima het is alleen veel meer werk dan met gewoon haar.
Ik vind grijze dreads zo super mooi, ik begin ook steeds meer grijze haren in me dreads te krijgen en nu ik niet meer me haar verf zie je dit erg goed tot nu toe vind ik het niet storend.
je zou ook eerst synthetische dreads kunnen zetten deze kan je eruit halen en dan kan je als nog beslissen als je heel erg twijfeld

Plaats reactie