Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Za Feb 24, 2018 9:33 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 19, 2017 5:02 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Hoi hoi!

Een forum over dreadlocks. Dat is te gek.
Dat gezegd te hebben,

Hoi, ik ben Michael en ja ik wil dreads.
Op dit moment twijfel ik nog heel erg doordat mijn haar nog vrij kort is voor dreads,
het valt namelijk net/bijna op mijn schouders.

Voordat ik de stap maak om de dreads van mijn eigen haar te zetten hoop ik dat jullie wellicht antwoorden kunnen geven op de volgende vragen:

- Hoeveel haarlengte lever je ongeveer in met mijn lengte, worden het dan echt van die kleine miniscule dreads?
- Als je dreads zet groeit je haar natuurlijk door, krijg je dan een ontzettende uitloop of kan dit van bovenaf netjes worden bijgewerkt?
- Is het mogelijk om bijv. je haar in dreads te laten zetten en tijdelijk kunstdreads in te laten vlechten? Zoja kunnen deze eruit wanneer je eigen haar lang genoeg is?

Ik zou namelijk graag mijn dreads in een knotje willen.

Zelf ben ik woonachtig in omgeving Den Haag, en ik zie allerlei mensen die dreads zetten en allerlei verschillende technieken. (En prijzen varieren tussen de 40 en 400 euro) Heb geprobeerd wat research te doen, echter zie ik zoveel methodes voorbij schieten dat ik niet weet waar ik voor moet gaan? Sommigen geven aan dat de dreads er direct goed uit zien en strak zijn na zetten, dat is natuurlijk wel mijn streven.

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite 

Groetjes,

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 19, 2017 8:00 pm 
Junior Dready
Junior Dready

Welkom!

Wat leuk dat je ook dreads wil!
Ik weet het, dreads zijn geweldig..
Dus ik help je graag met je vragen.

- Het is een beetje verschillend hoeveel korter je haar word. Als je wil dat het zo min mogelijk krimpt raad ik je aan je dreads zoveel mogelijk te rollen tussen je handpalmen. Maar krimpen zullen ze altijd wel doen. Het is ook gewoon heel erg afhankelijk van je type haar en hoe je dreads gezet zijn. Ik zou niet durven zeggen hoeveel het gaat krimpen. Maar wat je kunt doen is tijdlijnen van andere mensen bekijken hier op het forum. Dan heb je een beetje een indruk.
- je kunt inderdaad ontzettende uitgroei krijgen. Ook dit is weer afhankelijk van je haar (foto?!) Als je haar veel klit zou ik me er niet teveel druk om maken. Als het niet zo is.. Dan moet je tussen 2 vingers de uitgroei nemen en draaien tot het geklit voelt, 2 kanten op draaien.
- Het is zeker mogelijk om synthetische dreads te zetten, die kun je er gewoon weer uithalen. Een vriendin van me had dat gedaan en dat ging prima.

Eigenlijk is het zo met dreads dat het best wel vanzelf gaat. Het duurt gewoon ontzettend lang voordat het er mooi uitziet. Ik denk dat het niet uitmaakt welke techniek je gebruikt. Wil je hele nette dreads, laat ze strak zetten en werk ze veel bij, wil je een wilde bos.. tja.. Dat gaat vanzelf.

Ik zou gewoon heel veel fototopics doorspitten, en de rest van het forum.
En als je echt door de bomen het bos niet meer ziet.. moet je gewoon denken aan al die rastafari's, relax man!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jun 20, 2017 8:02 am 
Divine Dready
Divine Dready

Hoi Hoi,

welkom op het forum en leuk dat je ook dreads wilt laten zetten.
Ja de prijzen van dreads laten zetten verschild enorm ik heb zelf rond de 250 betaald maar had me haar ook bijna tot me kont hangen en we zijn 18 uur bezig geweest en mijn dreads zijn enorm gekrompen echt bizar veel dat wisseld gewoon per persoon.
Er is een lijst met dread zetters maar niet iedereen is meer actief gewoon een aantal zenden
viewtopic.php?f=9&t=466
Mijn dreadzetster woont in rotterdam.
Je uitgroei kan je bij laten werken maar bij de meeste dread de roots van zelf (bij mij helaas niet) maar daar heb je ook weer handigheden voor om dit te bevorderen ik heb dit forum echt stuk gelezen qua informatie van shampoo tot het zelf zetten er is heel veel te leren en je kan het hier ook altijd vragen ook al is het forum iets minder actief op dit moment.
En kijk ook de verschillende foto topics eens door.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jun 20, 2017 2:14 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Welkom! Wat al gezegd is: hoe je dreads verder gaan ontwikkelen, is erg afhankelijk van je haar. Maar zelfs met mijn haar (super steil) hoef ik er niet zo veel meer aan te doen. Krimpen deed het wel, maar wat de uitgroei betreft doe ik af en toe clockwise rubben (wat ShareShanti ook uitlegde), en wat losse haren erin steken met een naald).

Overigens kun je i.p.v. synthetische dreads ook je dreads in eerste instantie verlengen met 'human hair' dreads. Dit lijkt veel meer op je eigen haar, maar zal ook duurder uitpakken. En ook die kun je er na een tijd weer uit (laten) halen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jun 20, 2017 7:22 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Welkom hier, het meeste is al gezet. Wat Maria zegt, haar dreads waren echt onwijs veel gekrompen terwijl die van mij nauwelijks gekrompen waren

https://m.facebook.com/donthurrybehippie/

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 26, 2017 12:27 pm 
Junior Dready
Junior Dready

Welkom!

Mijn dreads zijn ook enorm gekrompen, mijn losse haar kwam tot aan m'n beha bandje, de kortste dread is nu nog maar 10 cm!! Maar ik heb ook wel eens gelezen dat korter haar minder krimpt dan lang haar. Ik kan er nog wel een knotje in doen, maar da's wel een klein knotje (de meeste dreads halen het elastiek niet eens meer). Wat ik hiermee wil zeggen; als je gaat wachten tot je heel lang haar hebt zou het zomaar kunnen dat je over 2 jaar pas net zo'n klein knotje hebt als ik! Ik zou het nu dus gewoon doen ;)

Mijn uitgroei klit wel vanzelf maar ik was en droog het dan ook vrij lomp. Terwijl mijn haar echt superglad is en eigenlijk nauwelijks klit. Ik had dus verwacht dat ik ook hele rechte dreads zou krijgen, maar niets is minder waar! Ik denk dus dat je er pas achter komt als je ze hebt.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2017 9:46 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready

Mijn haar kwam tot aan mn onderrug. Toen de dreads erin zaten kwam het net over mijn schouders. Ik ben dus zo'n 2/3e lengte verloren. Maar doordat ze zo strak gezet waren zijn ze daarna gelukkig niet meer gaan krimpen. Ik heb ze daarom verlengd met human hair..

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]