Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Vr Dec 15, 2017 8:10 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2017 12:24 pm 
Junior Dready
Junior Dready

Hi!

Ik heb me hier aangemeld omdat ik ein-de-lijk heb besloten om dreads te nemen. Ik wil het al een jaar of 15, maar had eerst een vriend die het niets vond (relatie is uiteraard over), en later was het niet handig ivm werk, en tussendoor had ik andere dingen aan mijn hoofd. Maar mijn man maakt het niets uit als ik maar blij ben, en met mijn werk boeit het ook niet, dus de hoogste tijd!

Ik woon in het prachtige brabant, samen met mijn man, zoontje van 6 en hond. Mijn vrije tijd breng ik graag door met deze 3, en daarnaast handwerk ik graag (ik haak en brei, en tracht wel eens iets te naaien). Ik ben ook gek op lekker eten, zowel het bereiden als het nuttigen ervan. Dan liefst met een lekker biertje of wijntje!

Vanwege onze niet al te beste financiele positie (hebben vorig jaar met een faillissement te maken gehad) moet ik me nog even bekijken. Tijdens mijn zoektocht kwam ik vooral adressen tegen waar een paar 100 euro niet uitzonderlijk was, ik zag er zelfs een met een starttarief van 200 en een uurtarief van 100 :nein: . Ik weet dat er veel tijd in gaat zitten, maar dat is met mijn haakwerk ook. Dat verkoop ik wel eens, maar dan meestal gewoon tegen materiaalkosten, ik doe het tenslotte ook omdat ik het leuk vind!

Ik vind de uitstraling van natural dreads ook heel mooi, maar man, geduld is echt niet mijn sterkste kant!! Ik heb samen met mijn man zelf nog geprobeerd een dreads te fabriceren hier en daar, maar dat lukt ook nog niet helemaal... Hopelijk vind ik hier wat extra tips, of misschien wel een adresje waar het voor een schappelijke prijs kan.

Tot die tijd blijf ik hier gewoon lekker rondneuzen en foto's bekijken, en als het dan zo ver is zal ik zeker een fotootje van mezelf posten!!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2017 1:45 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Heey, goedemiddag en welkom!

Wat fijn dat je na zoveel jaar toch eindelijk de knoop hebt kunnen doorhakken :D
Als je op het internet gaat zoeken, kom je inderdaad alleen maar de plekken tegen die een website en alles hebben en dus veel geld vragen ..maar dan zit je hier goed! Lieve mensen die elkaar voor weinig centjes kunnen helpen!

Zelf ben ik ook een geboren en getogen Brabander, maar sinds twee jaar woonachtig in Belgisch Limburg..alsnog vlakbij natuurlijk! :) Ik zou je gelijk helpen, maar morgen operatie en daarna efkes naar Zwitserland verdwijnen voor onbepaalde tijd..
We hebben ook een dreadzetterslijst .. maar zit online via mobiel, dus linken is even lastig, sorry! :D
Mocht je daar niemand vinden en op de iets langere termijn is ook goed (voor de zomer sowieso), dan kunnen we zeker iets afspreken!

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2017 1:52 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Welkom!

Hier is de lijst der lijsten: viewtopic.php?f=9&t=466 Onze dreadzetterslijst.

In Brabant zijn er geloof ik nog weinig dreadzetters actief maar als je wat wil reizen zou ik Anju Sol in Limburg aanraden en anders inderdaad Gombák zodra die zich weer wat beter voelt!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2017 4:39 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Welkom! Er zijn zeker goedkopere adresjes. En als je zelf creatief bent zou je ook kunnen proberen om ze zelf te zetten. Genoeg filmpjes op youtube met tips. Ik zou alleen dan de vakverdeling wel even door iemand anders laten doen, want dat is lastig zelf te doen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2017 10:34 am 
Junior Dready
Junior Dready

Bedankt voor de reacties!!

@ worldpeace: ja daar was ik inderdaad al aan begonnen, maar dat lukte nog niet heel geweldig. Maar mijn man heeft er gisteren 2 ingezet die best wel goed waren (dat was ook best gevoelig)! Ik voel ze in elk geval als ik er op lig, dat zal wel wennen worden als m'n hoofd vol zit! Ik heb nu in totaal 8 probeersels, ik zie wel hoe ver ik kom en hoe het gaat uitpakken :D. Wellicht dat het met enige oefening ook wel beter wordt.

@ Gombak: bedankt voor het aanbod! Mooi, Limburg! Mijn man en ik hebben een aantal jaren meegedaan met een sponsor fietstocht op de Mont Ventoux en dan gingen we altijd trainen in Limburg. Altijd genieten van de omgeving daar.
Succes met je operatie!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2017 2:54 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Hey welkom hier, stoer om eindelijk voor dreads te gaan enne niet een paar honderd euri uitgeven hoor dat is echt niet nodig

https://m.facebook.com/donthurrybehippie/

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2017 6:25 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Nou wat raar. Ik had gisteren heel bericht geschreven en gepost en hij is gewoon weg :(

In ieder geval welkom!
Ik wilde zeggen dat je idd ook welkom bent in midden-Limburg en dan is over de prijs wel te praten, want vind dat het voor de kleinere portemonnee ook te doen moet zijn. In ieder geval veel succes met uitprobeerselen!!

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2017 7:06 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Welkom!!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2017 4:44 pm 
Junior Dready
Junior Dready

Wat lief Anju Sol!

Gister is manlief nog wat tekeer gegaan, het zijn nu toch al 20 'probeersels' :D

Meeste zit nog wat losjes en wild (maar daar hou ik wel van), maar het zakt er niet uit of zo. Ook moest er een probeerseltje uitgekamd worden, maar dat was eigenlijk al niet meer te doen. Ik heb van tevoren wat gesprayd met water en zeezout zodat het lekker stroef is. Ik zet 'm vanavond gewoon weer aan het werk!!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 21, 2017 7:18 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Goed bezig! Post je foto's van hoe het wordt/ is geworden?

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2017 12:27 pm 
Junior Dready
Junior Dready

Afbeelding

Eens kijken of dit lukt.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2017 4:49 pm 
Junior Dready
Junior Dready

Oh en misschien een wat meer technische vraag, maar moeten alle berichten eerst worden nagelezen voor ze gepost worden? Of is dat alleen de eerste paar of zo totdat ik mijzelf heb bewezen als 'best wel politiek correct'?

Nou, als het goed is, is de eerste foto onderweg... Ik ben er nu al superblij mee (het voelt wel een beetje alsof ik een pruik op heb, herkenbaar?)!!! Het zijn er niet veel, maar ik heb van mezelf dan ook vrij dun haar. Verder heb ik heel zacht en glad haar, dus het eerste deel was er met wassen eigenlijk al wel uitgegleden. Hoop dus dat ze nu wat steviger zitten, want het begint al best ergens op te lijken (en wat een bos haar heb ik nu, kei mooi <3)!!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 26, 2017 8:34 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Alleen de eerste berichten. Ik weet niet hoeveel. Zorg wel dat je minimaal 40 50 dreads maakt anders krijg je gatenkaas.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 26, 2017 9:01 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew

Volgens mij de eerste 5 alleen (of 10). Het is meer om te bewijzen dat je geen spammert bent :P

Maar je dreads zien er al leuk uit :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo Feb 26, 2017 9:34 pm 
Junior Dready
Junior Dready

O jee, alles zit vast en het zijn er 'slechts' 27... pony niet meegerekend, want die is te kort.

Wordt het nu een gatenkaas :(

Nou goed, ik zie wel wat er van komt. Wanneer je je lokken zelf hun gang laat gaan weet je ook niet hoeveel het wordt toch?

Tnx poes! Zal eens kijken of ik morgen een foto'tje van t eindresultaat kan posten!

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]