Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Za Aug 19, 2017 1:11 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Feb 09, 2015 12:21 am 
Junior Dready
Junior Dready
Gebruikers-avatar

Ha, welkom!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2015 4:54 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Hallo!
*zwaait*

Ben geloof ik als enige niet op vakantie op het moment - mooie gelegenheid om maar eens een kleine update te doen.
Ik heb de afgelopen tijd braaf (ongeveer) elke maand een paar foto's gemaakt. Maar het uitzoeken, bijknippen, uploaden etc vind ik dan weer zo veel werk....
Ik ga ze hier niet allemaal posten; tussen maand 2 en nu (ben nu in de 9e maand, als m'n dreadjes kindjes zouden zijn, zouden ze bijna geboren worden) is er het grootste deel van de tijd weinig veranderd.

Met een maand of 2 zagen ze er zo uit:

Afbeelding

Flink gekrompen dus al!
En onder al het pluis allerlei hobbels en bobbels en wobbels en wokkels....

Dat bleef de afgelopen maanden ook min of meer zo: ze krompen vrolijk verder, vooral bij het wassen (of bij slapeloze nachten met veel gewoel) en het pluis werd heel langzaam iets minder.
Voel me net een soort kuikentje! :lach:

Ik ging ze wel steeds minder vaak bedekken, en aan de reacties van mensen te merken zien ze er niet eens zo heel raar uit; ik krijg af en toe zelfs leuke complimenten, maar de meeste mensen (die mij niet eerder kenden tenminste) lijken weinig vreemds te zien.
Mensen die mij al wel met recht haar kenden, vroegen vaak met een verwarde blik of ik mijn haar afgeknipt had (en een paar keer juist of ik bezig was het uit te laten groeien).

Goed, dit was vorige maand, toen waren ze 7 maandjes:

Afbeelding

Afbeelding

Ik twijfel nog steeds tussen m'n pony uit laten groeien & die ook dreaden (minder gedoe, en meer 'echt' dreadhead) of hem gewoon te laten; maar met de dreadjes vind ik een korte, piekerige pony juist leuker staan dan een lange, dus uiteindelijk knip ik 'm toch steeds weer (en steeds korter ;D ).

En dit zijn de meest recente, op 8 maanden:

Afbeelding

Afbeelding

En voor het eerst lijken ze eindelijk weer een beetje te groeien, whohey!!
De dreadjes komen zo te zien ook heel langzaam uit het pluis naar voren gekropen.

Het ziet er naar uit dat al het haar dat ik had toen Noralina ze opzette, inmiddels helemaal is opgevouwen/gekruld/gerold; onderaan meer dan de helft van m'n dreads zit een grote bal/klont/schijf (met daaraan, uiteraard, ook nog flink wat pluis). Als ze echt heel erg gingen opvouwen, en dubbelsloegen om ook aan het stuk erboven te beginnen, palmroll ik ze af en toe even onder de douche, wat wel helpt.

Het haar erboven, volgens mij alles wat in de afgelopen 8 maanden is gegroeid, is zelf heel netjes gaan dreaden; die stukken zijn veel slanker, met hier en daar een kleine bocht of een piepklein lusje.
Langzamerhand zijn de schijven/bollen aan het eind ook bezig met zich tot een soort tunnel te rollen en dunner te worden.

Gek genoeg was m'n haar op één lengte toen ik begon, en heeft het nu juist allerlei verschillende lengtes; het haar bovenop is veel meer gekrompen dan het onderste haar, dus nu is het ongeveer alsof ik het uit heb laten groeien van een heel kort kapsel (inclusief het matje dat je dan krijgt).
Dat maakt gelukkig wel dat die bobbels niet raar staan, vind ik; het ziet er allemaal vrij logisch uit, een beetje als krullen, die zijn ook vaak wijder/ronder aan de onderkant.
Als ze later heel dik en zwaar onderaan de veel dunnere nieuw gegroeide lengte gaan hangen, kan ik ze er altijd nog af knippen.

Ga aanstaande maandag voor het eerst weer naar m'n baantje (4 uur per week, dus stelt weinig voor), de enige plek waar ik tot nu toe steeds wel de boel onder een haarband verstopt had gehouden; het zijn heel aardige mensen maar nogal bekakt, dus ik ben wel benieuwd naar de reactie....

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2015 12:39 am 
Über Dready
Über Dready

Oh wat zijn ze ontzettend leuk!!! :-D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2015 1:27 am 
Divine Dready
Divine Dready

wow die zijn gekrompen (herkenbaar btw)
Bij mij kronkelen me dreads ook telkens in elkaar als ik ze niet palmrol naar het douche worden ze net zo als die van jou en de mijne zijn al ruim2,5 jaar geweest

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2015 9:04 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Zo wow, inderdaad behoorlijk gekrompen en veranderd.

Succes op je baantje, wie weet vinden ze het wel heel leuk.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2015 9:36 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Dank jullie wel! :)

Ik heb ze net gisteravond gewassen met een theelepeltje zout door m'n eetlepel wasspul + warm water; dat lijkt ze heel lekker stevig te maken en volgens mij is een deel van de pluis nu ook wat meer geabsorbeerd.
Ze zijn wel weer verder gekrompen, uiteraard....

De dreadjes aan de voorkant zijn korter dan m'n pony, terwijl m'n losse haar tot over m'n schouders kwam! :lach:

Vind het helemaal niet erg; Hoe meer krimp, hoe meer stevigheid en volume.
I heb nog nooit eerder ook maar enig volume in m'n haar gehad, het is heerlijk. :ja:

Maria, ga zo even je fototopic bekijken als je er eentje hebt, altijd leuk om een mede-krimper te zien.

Grappig genoeg reageerden de mensen van het baantje eigenlijk nauwelijks: ze dachten eerst dat ik m'n haar geknipt had.
Leken verder niet veel van dreads te weten of er nooit bij stil gestaan dat die dingen bestonden. Ook helemaal geen negatieve associaties ofzo, gewoon een soort van "Hee wat grappig" maar absoluut geen big deal.
Ik vind de verschillende reacties, zowel van vreemden als vage bekenden (die zijn vaak nog het leukst) als van vrienden / familie zo grappig!

Zag trouwens dat ik dit allemaal nog doodleuk in het voorstel-forum zat te doen; zal bij de volgende update maar een foto-topic aanmaken en dan dit verplaatsen of ernaar verwijzen ofzo.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2015 9:28 am 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

leuke dreads en ik vind die grijze trui ook leuk! welk patroon is dat? ( ik brei ook -just for fun :-)-)

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2015 12:01 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Ha, de reeks foto's van m'n dreadjes is ook een soort breisels-showcase aan het worden! ;)

Die met die knoopjes erop bedoel je? Dat is Owls van Kate Davies (http://www.ravelry.com/patterns/library/owls-2).
Bij het zetten had ik een grijs vest aan, Romy van Ankestrick (http://www.ravelry.com/patterns/library/romy-2).

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2015 12:09 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

thanx! ja ik hou van mooie dingen maken en al helemaal met wol ;-)

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2015 12:15 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Wol is heerlijk!
Altijd fijn als het weer iets koeler wordt en je je eigen breisels aan/om/op kan doen. :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2015 12:24 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

ja echt... ben nu ook weer wat vilten koorden aan het maken en net weer een vest af :-)

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2015 12:34 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Oe leuk!
Wat doe je met de vilten koorden? En wat voor vest?

Ik brei op het moment niet zoveel (dat doe ik meestal tijdens het tv kijken, en met dit weer zit ik eerder uren te lezen op het balkon) maar morgen heb ik weer eens een bijeenkomst van m'n breiclubje.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2015 1:19 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

oh foto's zijn te groot... even geen zin ze om te zetten... (gedoe)
laatste vestjes van alpacawol, een met ajourpatroon bovenin en ander met raglanmouw; eerste keer zonder patroon (trots ;-))
vilten koorden gebruik ik oa in mijn haar (op foto nog geen dreads) maar ook om iets vast te binden of als sier ergens... overal goed voor

Afbeelding

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Aug 12, 2015 1:26 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Er is een speciaal topic over breien enz viewtopic.php?f=12&t=6572

https://m.facebook.com/donthurrybehippie/

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Sep 18, 2015 8:31 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

waaaaaaauw! Wat zijn ze gekrompen en wat zien ze er mooi uit en lief enzo! Ben helemaal in verbazing over deze ontwikkeling! leuk dat ze zo hun ding kunnen doen!

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]