gegroet

Stel je hier even voor aan de andere (erg nieuwsgierige) leden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dredd
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

gegroet

Bericht door dredd » do aug 22, 2013 12:47 pm

hallo mede dreaddies, dread liefhebbers en dread veteranen...

Ik ben patty, 21 jaar oud en ik kom uit Arnhem.
Mijn school heb ik net afgerond, ik heb in 3 jaar tijd een diploma manager dierverzorging en dierenarts assistent op mbo4 gehaald. Het mag dus wel duidelijk zijn dat ik graag met dieren werk.
Nu ga ik eerst maar eens een jaartje werken, om vervolgens(als alles volgens plan gaat) een jaar door Australië te reizen.

Ik ben nog een newbie als het op dreads aan komt, die van mij zijn pas anderhalve maand jong! Gezet door een vriend van mij.
Wel loop ik al meteen tegen een probleem aan, namelijk dat er erg veel dreads aan elkaar zijn gaan klitten. Daar heb ik al een beetje voor rond gemaild en Jelmer Pultrum (zijn site: http://www.freewebs.com/jelmerpultrum/home.htm) heeft me aangeraden hier eens op het forum te kijken, dus op deze manier ben ik hier beland.
Hij zij dat we het gewoon konden knippen en dan elastiekjes er omheen zetten. Die hebben er nooit om gezeten.
Echter toen mijn vriend met een schaar in zijn handen zat werd dit toch wel erg eng!

Ik hoop dat jullie iemand weten in de buurt van Arnhem, die het voor me zou kunnen bijwerken.
Als jullie nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Gombák
Divine Dready
Divine Dready

Re: gegroet

Bericht door Gombák » do aug 22, 2013 1:45 pm

Heey en welkom!

Het is wel een goed teken dat je dreadjes aan elkaar klitten, dit houdt in dat je haar in elk geval veel van klitten houdt!
Maar dit moet uiteraard wel een beetje bijgehouden worden, omdat je geen klompen en plakkaten aan je hoofd wil hebben hangen, denk ik!
Ik weet niet hoe vergevorderd het klitproces al is, maar over het algemeen is het goed te doen met gewoon de twee dreadjes pakken en van elkaar af te trekken, waardoor je het middelste samengeklitte losscheurt.
Zal natuurlijk wel wat gevoelig zijn als er een flink stuk aan elkaar zit, maar beste kun je dan gewoon even doorbijten .. !
En voortaan gewoon elke keer als je ze gewassen hebt, ze allemaal even nalopen op aan elkaar klitten, dan zou het wel goed moeten komen ;)

Heb je foto's van je dreadjes? :D
Ontwikkeling van mijn gingerdreadjes :] ~ 5+ jaar!

"Wij zijn verschijningen. Wij zijn nooit wat de anderen denken dat wij zijn." - Hugo Claus

dredd
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door dredd » do aug 22, 2013 6:57 pm

Ja daar heb je wel een goed punt, ze lijken ook al wel redelijk stevig voor zo jonge dreads. Ik heb wel mijn best gedaan om het bij te houden, maar het aan elkaar klitten ging zo snel, dat ik het niet helemaal zag aan komen dat het zo snel zou gaan. Ik ben ze zoveel mogelijk aan het palmrollen en clockwise rubbing doe ik ook.
Het klitproces is al best ver om eerlijk te zijn, het zijn er al 4 of 5 die aan elkaar zitten :$. Op zich heb ik wel een idee hoe ik het op kan lossen, maar ik vind het echt een beetje eng om dat zelf te doen. Ook laat ik het liever even doen door iemand met ervaring zodat ze er weer even helemaal netjes uit zien.

Ik heb geen idee of ik het goed doe, maar hier heb ik in ieder geval een poging gewaagd. Afbeelding
Ik zal ook binnenkort wel even een betere foto plaatsen :)

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » do aug 22, 2013 7:40 pm

Welkom ;) ik zou de schaar toch laten liggen hoor, je kan vrijwel altijd trekken, doet even pijn, maar als je gaat knippen dan heb je grote kans dat je een raar kapsel krijgt mocht je het ooit willen uitkammen. Ik raad dat altijd af. Als het echt niet kan worden getrokken (gewoon met alle kracht iemand laten trekken of zelf doen) dan kun je een klein stukje inknippen, daarna kun je dan meestal wel verder trekken.

twinkl
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door twinkl » do aug 22, 2013 7:50 pm

Welkom hier dredd!!
Ik heb het opgegeven te zijn zoals ik ben Ik groei maar mee met wie ik worden zal

Liesz
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Liesz » do aug 22, 2013 9:51 pm

Hey dredd, erg herkenbaar! Bij mij zijn er ook al verscheidene aan elkaar gegroeid, ik heb ze nu ong 2 maanden, ik laat ze door iemand bijwerken die er verstand van heeft, sommige kreeg ik wel losgetrokken en anderen echt helemaal niet! Inderdaad niet met een schaar gaan knippen, stel dat je je dreads zat bent en je kamt ze uit dan vallen er misschien hele plukken haar weg of zo

marjolein
Junior Dready
Junior Dready
Contacteer:

Bericht door marjolein » do aug 22, 2013 10:05 pm

Mooi rood! Welkom :)
“I am and always will be the optimist. The hoper of far-flung hopes and the dreamer of improbable dreams.”

dredd
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door dredd » vr aug 23, 2013 2:16 pm

Bedank allemaal.
Ik vroeg mezelf ook al af hoe dat dan gaat als ik ze uit wil kammen en er in heb zitten knippen. Maar als ik het ga scheuren, dan scheur ik het toch ook in 2e? Heeft dat dan niet het zelfde effect?
Het scheelt wel dat ik ze er voorlopig toch niet uit wil kammen haha..

Ik heb wel op de dreadzetter/bijwerkers lijst gekeken, daar staan best veel mensen rondom Arnhem. Alleen nu loop ik tegen het probleem dat ik geen pm kan sturen. Iemand een idee hoe dat kan? Wat dan kan ik even iemand een berichtje sturen om te vragen of ze mijn dreads wilt bijwerken.

twinkl
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door twinkl » vr aug 23, 2013 2:55 pm

Ik denk dat je nog niet kan pm-en (weet het niet zeker, zal het ff vragen) omdat je nog een aantal berichten moet posten voordat je alle functies kan gebruiken op het forum (dit om spam tegen te gaan en mensen die alleen 1 bericht posten om iets te verkopen). Na 10 berichten kan je alles gebruiken en hoeven je berichten niet meer goedgekeurd te worden.
Ik heb het opgegeven te zijn zoals ik ben Ik groei maar mee met wie ik worden zal

dredd
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door dredd » vr aug 23, 2013 3:18 pm

ooh vandaar dat alles goed gekeurd moet worden. het leek me al zo onhandig als je dat altijd bij iedereen zou moeten doen haha. maar goed, dan zal ik binnenkort wel even iemand een pm sturen, zodra het kan.

Erna
Über Dready
Über Dready

Bericht door Erna » vr aug 23, 2013 4:05 pm

Welkom hier, hoop dat je probleem snel opgelost kan worden!

Plaats reactie