gegroet :)

Stel je hier even voor aan de andere (erg nieuwsgierige) leden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
AirLockJohn
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-man

gegroet :)

Bericht door AirLockJohn » vr apr 05, 2013 4:26 pm

hoi hoi,

Ben student filo aan de vub en heb men dreads nu al ongeveer 10jaar, ale ja de oudste is 10jaar. Ik heb weerbarstig krulhaar en ben dreads gaan krijgen toen ik het kammen opgaf. Ze zijn ondertussen ook best wel lang en ik ben grijs aan het worden aan de zijkanten. Begin me vaker af te vragen of ik ze zou afknippen, al hou ik wel van men dreads, ze zijn men eigenwijze kindjes en het lijkt me zonden (het idee v in de toekomst grijze dreads te gaan hebben lijkt me ook wel vet). Maar ben de aandacht dat ik er vaak door krijg een beetje beu aan het worden, flikken dat me lastig vallen, extreem rechtse studenten, mensen dat kwaad worden omdat ik geen wiet verkoop :S, tuttebellen dat me behandelen als vuil want hey mensen met dreads wassen hun haar niet :S (was uiteraard men haar wel hoor) en dan is er ook positieve discriminaties dat me ook vragen doet stellen over mijn zelfbeeld, mits ik wel meer ben dan "die met zen dreads". Klinkt misschien een beetje egocentrisch, maar het is eerder een nieuwsgierigheid, hoe het zou zijn moest ik geen dreads hebben want heb ze nu toch al wel even, maar betwijfel of ik dan nog het geduld zou hebben ze weer te doen groeien.
oh ja, ik ben 28jaar, ben oorspronkelijk van Antwerpen en leef hoofdzakelijk in de buurt van Hoegaarden, aan de mene-jordaan vallei, ergens onder Leuven. Ik ben niet zo geweldig in mezelf voor te stellen of te oordelen wat hier relevant zou zijn buiten "hoy, heb dreads" :D dus vraag t me maar gerust want men interesses zijn best wel breed, van gamen tot manga, film, rond trekke, herborisme, prutsen, filo, religie, eten, kosmologie, alkaloïden, ...
Geen idee wat ik van dit forum verwacht, misschien redenen om men dreads er niet af te doen :P of wat ik er nu mee moet gaan aanvangen...

toi toi
"No man is so foolish but he may sometimes give another good counsel, and no man so wise that he may not easily err if he takes no other counsel than his own. He that is taught only by himself has a fool for a master." - Hunter S. Thompson

sarah
Newbie Dready
Newbie Dready
Geslacht: dread-vrouw

Re: gegroet :)

Bericht door sarah » vr apr 05, 2013 5:00 pm

hoi! van de helft van je interesses weet ik niet wat het inhoudt dus dat vind ik best interessant haha :D
en wooow vanaf je 18e tot je 28e... daar willen we wel foto's van zien! welkom!
Let's not wait for the storm to pass, let's just dance in the rain.

AirLockJohn
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door AirLockJohn » vr apr 05, 2013 5:43 pm

Heb foto`s in "foto`s" gepost, dus zodra ze goedgekeurd zijn... :)
heb al wel dreads voor men 18 gehad, maar die heb ik er telkens uitgekamd, het kan ook wel dat mijn oudste dread nog van voor ik 18 was, is al wat te lang geleden om het me exact te herinneren, voelt aan als een ander leven vol arrogantie en naïviteit :P
en dank je, blij om welgekomen te zijn
"No man is so foolish but he may sometimes give another good counsel, and no man so wise that he may not easily err if he takes no other counsel than his own. He that is taught only by himself has a fool for a master." - Hunter S. Thompson

twinkl
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door twinkl » vr apr 05, 2013 6:22 pm

Hallo Airlockjohn welkom hier!

Je foto's zijn goedgekeurd hoor :D

Ik heb wel iets veranderd in het bericht, je had de links tussen de code gezet, dit moet zijn . Dat heb ik dus even veranderd voor je.
Ik heb het opgegeven te zijn zoals ik ben Ik groei maar mee met wie ik worden zal

AirLockJohn
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door AirLockJohn » vr apr 05, 2013 6:30 pm

lol, ja had het al door, maar dank je want wou het gaan veranderen en zag dat ze goed gekeurd waren

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » vr apr 05, 2013 6:48 pm

Welkom, leuke interesses.
Jammer van je negatieve ervaringen :(.
Bij mij hielp het om mijn kledingstijl een beetje aan te passen (niet eens mijn dreads dus), maar het is jammer dat dat soort dingen nodig zijn.
Dus neeee, niet kammen, knippen..weet ik veel. Niet doen hoor!
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

AirLockJohn
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door AirLockJohn » vr apr 05, 2013 7:23 pm

:D maar men kleren zitten zo comfortabel, en ja in een perfecte wereld zou ik niet eens moeten overwegen om ze af te knippen...

Medusa
Eredready
Eredready

Bericht door Medusa » za apr 06, 2013 1:50 am

Hoi ALJ, ehhh wat is filo? Bedoel je daarmee filosofie?
En ik zeg: wat andere mensen van jou denken is hun probleem, niet t jouwe ;) welkom hier
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

AirLockJohn
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door AirLockJohn » za apr 06, 2013 6:20 pm

jazeker, srry is een gewoonte of luiheid van filosofie te gaan verkorten tot filo.
dank je wel, en ja tot op een zekere hoogte ga ik akkoord, het is idd mijn probleem niet, maar als ik een slechte dag heb is het al moeilijk om bv. positieve lichaamstaal te gaan uitstralen, laat staan als ik een hoop van negativiteit op me geprojecteerd krijg. Maakt mijn leven er nu eenmaal niet gemakkelijker op. Vraag me nu al even af of dat iets is waar iedereen met al jaren dreads vroeg of laat doorgaat , ik had wel vrienden die, na jaren dreads hebben, ze voor die reden afgedaan hadden. Begreep da toen ook niet helemaal, maar nu ondertussen dus wel. Het heeft absoluut niets met onzekerheid te maken. Over het algemeen kennen mensen me als een mondig, liefdevol en zachtaardig persoon, maar ik heb ook een zeer destructieve kant. Het was een lange tocht van veel bloed, zweet en tranen eer ik terug een persoon was waar ik respect en liefde voor kon voelen. En mits er altijd zaken zijn dat ik niet ongedaan kan maken, is het zeer confronterend en raakt het me wel diep soms wanneer mensen me behandelen als een stuk vuil, terwijl ik letterlijk alles op spel heb gezet om dat niet te zijn. Maar weet niet in hoeverre dat er iets mee te maken heeft, ermee, misschien dat anderen ook even het gevoel gehad hebben dat bepaalde zaken gemakkelijker zouden zijn zonder en in welke mate het een onderdeel van ons ego kan worden en of dat dan perse bevorderlijk is. Ik krijg het ook niet gemakkelijk over men hart om ze af te doen, heb veel geduld moeten hebben eer ze mooi waren, 1tje is een vlecht dat een dread is geworden maar voor de rest is er geen gezet geweest. Dus ik hoop gewoon dat het een fase zijn en dan ist wel zonde ask ze afdoe. Weet niet of dat allemaal een beetje sense maakt O_o heb ook niet het gevoel dat ik het exact verwoord heb.. meh, close enough :P

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » za apr 06, 2013 6:25 pm

Goed verwoord hoor :). En misschien dan ff doorbijten. Ik heb mijn vorige set ook afgedaan en daar was ik echt niet happy mee. Na 1 maand zaten de dreads er al weer in. Op een gegeven moment hoort het gewoon bij je denk ik
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

AirLockJohn
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door AirLockJohn » zo apr 07, 2013 4:17 pm

uhu dank, ja zulle zien he. heb wat zitte rond lezen op het forum de voorbije dagen, en weet niet helemaal wat te denken. Vin de keuze om mensen tot vrienden of vijanden te maken wel grappig, "hahaa you`r my dreadlock nemesis". Maar de raad vele mensen zoeken, heb ik dus geen flauw benul van wat k erop moet antwoorden ook al heb ik men dreads al redelijk lang, buiten "geduld hebben". Buiten af en toe wat scheuren en wassen, geloof ik niet echt dat je er meer aan moet doen. Wil je ze vaster hebben, geen lusjes, ... heb geduld, kan veel langer als een jaar duren, maar u haar zal sowieso zijn ding wel doen, waarom proberen controle over te nemen? Heb bepaalde dreads dat ik nooit zelf had kunnen maken of laten maken. Ik gebruik ook geen generische shampoos, mits ik probeer te vermijden dat er chemicaliën in men dreads blijve steken. Maak men eigen ding met cocos, tijm, rozemarijn en lavendel, is ontsmettend en werkt tegen schimmels (wat roos uiteindelijk is) en meer moet dat niet echt zijn denk ik. begrijp me niet verkeerd, heb geen negatieve kritiek t.o.v mensen dat voor dreads kiezen zoals je een kapsel bij de kapper kiest, we leven nu eenmaal in een confectie maatschappij. Misschien heb ik door men haar type de luxe om zo over men dreads te denken, want heb altijd het gevoel gehad dat als ik lang haar wou zonder er elke dag men knopen uit te kammen, ik geen andere keuze heb dan dreads te krijgen. Sommigen vinden men dreads mooi en anderen niet, veel kan me dat niet schelen, mits ik het gevoel heb dat men haar in zijn natuurlijke staat is. Het te laten of af te doen is een andere kwestie.
:)

Silarean
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Silarean » wo apr 10, 2013 2:57 pm

welkom
ik vind jou cool :D
Consider this diem motherfucking carped!

Erna
Über Dready
Über Dready

Bericht door Erna » do apr 11, 2013 1:10 am

Welkom hier

AirLockJohn
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door AirLockJohn » vr apr 12, 2013 12:49 am

dank je wel

Plaats reactie