Nieuw hier en geinteresseerd in natuurlijke dreads

Stel je hier even voor aan de andere (erg nieuwsgierige) leden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zitadoeza
Newbie Dready
Newbie Dready

Nieuw hier en geinteresseerd in natuurlijke dreads

Bericht door Zitadoeza » wo feb 28, 2018 9:28 pm

Hoi!
Mijn naam is Zinke en ik loop al een paar jaar rond met de wens om natuurlijke dreads te laten zetten.
Ik woon zelf in Groningen en zou het liefste ergens in de buurt terecht kunnen maar ik kan in principe het hele land door reizen.
Nou heb ik al wel een beetje onderzoek gedaan hier en daar maar heb nog wel wat vraagjes:
Hoe lang ongeveer na het dreaden van je haar kan je beginnen met je haar te verven?
Hoe dun kun je dreads ongeveer krijgen, ik vind persoonlijk van die hele dikke dreads niet echt wat voor mij.
Wat is makkelijker in onderhoud, lang recht haar of dreads. Ik merk dat de meningen hierover nog wel eens willen verschillen.
Ik heb een geschiedenis met roos en heb sowieso een vrij gevoelige huid, zijn dreads dan wel wat voor mij? Of hebben jullie tips om hiermee om te gaan. (Ik wil een dread mohawk)
Zijn ze heel zwaar/trekken ze aan je hoofdhuid?
Ik zal sowieso de topics nog even doorlezen maar elke vraag die beantwoord kan worden zou fantastisch zijn!

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Re: Nieuw hier en geinteresseerd in natuurlijke dreads

Bericht door Poes » do mar 01, 2018 10:30 am

Hoi, welkom op het forum en leuk dat je dreads wil :D Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen, maar veel dingen hangen af van persoonlijke voorkeur of ervaring.

Verven: in principe kun je dreads verven zodra je ze gaat wassen en dat kan op zich gelijk. Ik zou zelf een week ofzo wachten met wassen, en misschien een maand met verven, voor de zekerheid. (En als je verf uit een pakje van Kruidvat oid neemt, niet de verzorgende creme gebruiken die erbij zit). Blonderen is juist goed voor de dreads, daar worden ze stug van, maar houd er wel rekening mee dat je haar er poreus van wordt en dus eerder kan afbreken.

Dun: ze kunnen behoorlijk dun gezet worden! Dit moet je even duidelijk met je dreadzetter overleggen. Dreads worden na verloop van tijd vanzelf dikker dus het is wel slim om dun te beginnen.

Onderhoud: Dat ligt heel erg aan je natuurlijke haar. Ik vind zelf mijn losse haar makkelijker in onderhoud omdat het heel stijl en fijn is. Ik hoef het alleen maar te wassen en een keer te kammen, verder doe ik er niks mee. Dreads kostten mij een stuk meer onderhoud: uitgroei bijhouden, pluis weghaken etc. Maar veel mensen vinden dreads juist minder werk dan hun gewone haar.

Gevoelige huid: houd er rekening mee dat je met dreads geen verzorgende shampoo's etc. gebruikt, dus dat kan wel invloed hebben op je hoofdhuid. Ik heb zelf met dreads veel meer last van jeuk op mijn hoofdhuid.

Zwaar: als ze net gezet of bijgewerkt zijn ga je het wel voelen. Je hoofdhuid is behoorlijk gevoelig/pijnlijk de eerste paar dagen. Qua gewicht merk je in het begin niks, je krijgt er niet ineens een hoop haar bij. Dat gewicht ga je na een paar jaar pas voelen.
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

Zitadoeza
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Zitadoeza » do mar 01, 2018 9:39 pm

Super bedankt!

Blonderen is inderdaad onder andere het plan. Kunnen dreads daar beter tegen dan normaal haar? Gezien de haren in elkaar blijven vast hangen.
Ik zit al een beetje rond te kijken waar ik ze kan zetten, maar tot nu toe zijn het vooral adressen aan de andere kant van het land waarop ik gewezen werd.
Voor mijn roos gebruik ik zelf geen anti-roos shampoos omdat de meesten het alleen maar erger maken. Voor de rest was ik het gewoon met neutrale shampoos.

Nogmaals bedankt voor de antwoorden! :)

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » zo mar 18, 2018 7:41 pm

Ik raad blonderen wel aan ja, het helpt bij het viltproces :ja: veel succes! En welkom hier!
Afbeelding

Kitty
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Kitty » ma mar 19, 2018 6:37 am

Hoi Zinke, heb je inmiddels al een dreadzetter gevonden? Zelfde probleem hier in Friesland. Ik reis meestal af naar Zwolle. Je zou DreadSimone kunnen benaderen. Je kan haar vinden op FB of instagram. Succes!

Zitadoeza
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Zitadoeza » ma mar 19, 2018 5:57 pm

Hee super bedankt ik zal haar even een berichtje sturen, Zwolle valt nog wel mee qua afstand! Kan ze ze ook een beetje aan de dunne kant zetten?

Kitty
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Kitty » ma mar 19, 2018 8:19 pm

Vast wel, gewoon je wensen duidelijk bespreken. Er is vaak veel mogelijk.

Plaats reactie