Brainstormtopic (voor een eventuele doorstart van Dutch Dreads)

Hier vind je het reglement en kun je al je vragen stellen aan de crew over het forum en aanverwante zaken.

Moderator: Moderators

Hans
Junior Dready
Junior Dready
Geslacht: dread-man

Re: Brainstormtopic (voor een eventuele doorstart van Dutch Dreads)

Bericht door Hans » za nov 03, 2018 12:44 pm

Poes schreef:
za nov 03, 2018 12:41 pm
Ja maar Hans denk je dat wij het officiele hulp forum niet al via Google hadden gevonden? :P
Maar dan wordt er via iemand daar in een paar dagen toch ALLES opgelost??

---

Pootjebader
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Pootjebader » za nov 03, 2018 6:29 pm

Hoi, ik ben nieuw op het forum en zat hier al een tijdje rond te neuzen voor informatie. Viel mij ook op hoeveel berichten inderdaad vrij oud zijn, en er zijn ook best veel oude fototopics met photobucket-links waarvan de oorspronkelijke plaatsers geloof ik niet weten hoe makkelijk je in hun albums e.d kan komen. Ik weet niet hoe veel werk het is om essentiële info samen te vatten over onderhoud bijv, maar ik denk dat als je nieuwe en oude leden weer kan verenigen je best weer snel nieuwe en frisse informatie hebt.

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Poes » za nov 03, 2018 6:38 pm

Hey pootjebader! Zo te zien is het probleem met het goedkeuren van nieuwe berichten gefixt :D
Never trust anything that can think for itself if you can't see where it keeps its brain.

sxp.
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door sxp. » zo nov 04, 2018 1:41 am

Pootjebader schreef:
za nov 03, 2018 6:29 pm
Hoi, ik ben nieuw op het forum en zat hier al een tijdje rond te neuzen voor informatie. Viel mij ook op hoeveel berichten inderdaad vrij oud zijn, en er zijn ook best veel oude fototopics met photobucket-links waarvan de oorspronkelijke plaatsers geloof ik niet weten hoe makkelijk je in hun albums e.d kan komen. Ik weet niet hoe veel werk het is om essentiële info samen te vatten over onderhoud bijv, maar ik denk dat als je nieuwe en oude leden weer kan verenigen je best weer snel nieuwe en frisse informatie hebt.
Thanks! Ik vind het wel heel fijn en nuttig om van een nieuw lid te lezen hoe die het ervaart!! :)
Afbeelding

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » zo nov 04, 2018 1:48 am

Ik ben ondertussen al een opzetje aan het maken van onderwerpen :) en dan even alleen over het 'dreadlock gedeelte'. De bedoeling is om bestaande topics gedeeltelijk samen te voegen/splitsen of alleen de belangrijkste info te quoten. Ik ben bijna klaar met de eerste versie, dan hoor ik graag wat jullie er van denken!
Afbeelding

sxp.
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door sxp. » zo nov 04, 2018 1:49 am

:tach: :gut:
Afbeelding

Hans
Junior Dready
Junior Dready

Bericht door Hans » zo nov 04, 2018 10:47 am

---
Ook ik wacht "in spanning" af ;)

---

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » zo nov 04, 2018 5:22 pm

Me too
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » zo nov 04, 2018 5:31 pm

Even een vraagje aan allen:

Als er nieuwe onderwerpen komen mbt dreads wordt natuurlijk het forum overzichtelijker. Toch lijkt het mij voor de sfeer wél leuk om nog een kopje 'naast dreadlocks' te behouden, maar misschien iets minder uitgebreid dan al die subfora die er nu in staan. Welke onderdelen vinden jullie de moeite waard? Een Whatever's on your Mind topic blijft er natuurlijk sowieso om te slowchatten over andere dingen dan dreads, maar wat zien jullie het liefst nog meer? (En welke onderdelen kunnen wat jullie betreft verdwijnen?)

Zelf denk ik dat bijvoorbeeld alle echt persoonlijke topics gewoon weg moeten, dat er eventueel een (afgeschermd voor niet-leden) gedeelte met (eventueel) een wachtwoord erop komt waar persoonlijke zaken kunnen worden besproken, maar dat we dit niet zo groot maken als wat het nu is.

Ik heb in elk geval nu de onderwerpen 'links' en 'te koop gevraagd/aangeboden' (beide de niet-dreadgerelateerde) even onzichtbaar gemaakt omdat ik dacht dat die verder niet echt van toepassing meer zijn en nauwelijks nog worden gebruikt. Zo zijn er vast wel meer onderdelen die even verplaatst kunnen worden. (ik kan helaas nog geen topics verwijderen, samenvoegen of splitsen!)
Afbeelding

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » zo nov 04, 2018 5:35 pm

Waren de persoonlijke topics niet al afgeschermd voor niet leden?

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » zo nov 04, 2018 5:38 pm

De nieuwsbrief kan eruit iig. Momenteel niet nuttig.

sxp.
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door sxp. » zo nov 04, 2018 5:42 pm

Goed idee CIMI! (oh haha shit sorry, ik gebruik steeds je echte naam maar dat kan gelukkig niet meer haha. sxp. yes mijn naam doet het ook nog steeds niet weer!)

Het niet-dread-gedeelte kan inderdaad wel een stuk kleiner; Lifestyle en Uiterlijk, Persoonlijke Zaken, Muziek en tv, Erop Uit, Discussies... best veel! Daar kunnen denk ik best 1 of 2 gecombineerde subfora van worden gemaakt, heb sowieso altijd al gevonden dat er tussen sommige dingen behoorlijk overlap zat (L&U en PZ, bijv.)

Maar ik denk dat het wel ook goed is als er toch nog een substantieel deel van blijft bestaan, want over dreads alléén ben je op een gegeven moment toch ook wel uitgepraat...
Afbeelding

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » zo nov 04, 2018 5:43 pm

Ik denk dat als het ooit nog een keer druk zou worden dat er niet echt iets weg kan eigenlijk. Of je moet alles op 1 hoop gooien. Want haal je muziek en tv weg bijv. Dan komen die onderwerpen automatisch in van alles. Evt. Misschien discussies? Die zou je kunnen verdelen over de verschillende andere subfora.

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » zo nov 04, 2018 6:05 pm

WorldPeace schreef:
zo nov 04, 2018 5:35 pm
Waren de persoonlijke topics niet al afgeschermd voor niet leden?
Jawel, maar ik bedoel dat alle topics die er nu bestaan dan weggaan en dat we een paar topics kunnen openen om in te praten. Ook met het oog op privacy en dat we vroeger misschien meer deelden dan nu, en dat oude leden het misschien wel prettiger vinden als hun problemen van toen niet meer terug te lezen zijn!

En over het algemeen kunnen denk ik de meeste subfora wel blijven, alleen de topics misschien weg. Bij muziek/tv staan ook veel oude, doodgebloede topics bijvoorbeeld. Misschien is het dan leuker om nieuwe leden nieuwe topics te laten openen over dingen die actueel zijn?

En de fototopics die niet over dreads gaan zouden bijvoorbeeld ook opgeruimd kunnen worden, ook met het oog op privacy?
Afbeelding

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » zo nov 04, 2018 6:07 pm

WorldPeace schreef:
zo nov 04, 2018 5:38 pm
De nieuwsbrief kan eruit iig. Momenteel niet nuttig.
Misschien is het uiteindelijk leuk om één reünienieuwsbrief te maken met de meest spraakmakende oude nieuwtjes van het forum voor eventuele terugkerende oud-leden? Verder verplaats ik de nieuwsbrieven nu wel even naar het afgeschermde gedeelte idd.
Afbeelding

Plaats reactie