Nieuwe privacyregels [1 april]

Hier vind je het reglement en kun je al je vragen stellen aan de crew over het forum en aanverwante zaken.

Moderator: Moderators

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Re: Nieuwe privacyregels

Bericht door WorldPeace » ma mar 09, 2015 10:24 am

Ja mee eens Druif! Richt je beter daarop als crew i.p.v. op onzinnige dingen als meetings..
:flower: :snake: :smilingplanet: :schaf: :jump: :sleepingcow: :dans:

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » ma mar 09, 2015 10:26 am

Oh en Maria, puntje 6, ik las een tijdje terug dat Pam geloof ik, of een ander lid iets neerzette over dat dat op een ander forum al zo werkte, dus kennelijk is dat wel mogelijk.

Eibhlin
Divine Dready
Divine Dready
Geslacht: dread-vrouw

Bericht door Eibhlin » ma mar 09, 2015 12:02 pm

Op dat van die leden en meetings vind ik dat je eerder moet kijken naar hoe lang iemand lid is ipv hebben ze dreads. Zo kunnen er hier leden zijn die jaren dreads gehad hebben, al lang op dit forum actief zijn en vrienden gemaakt hebben. Toch mogen ze plots niet meer komen omdat ze geen dreads meer hebben? Lijkt me wat vaag.
Afbeelding

Øse
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Øse » ma mar 09, 2015 12:04 pm

Hmm, ja, daar zit wel wat in Eibhlin, maar uiteindelijk blijft dit wel een dreadforum natuurlijk!
I solemnly swear that I am up to no good.

Poes
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Poes » ma mar 09, 2015 12:21 pm

Mensen kunnen ook al jaren lid zijn en niet actief zijn. Daarom kijken we naar het post-aantal.
"I got 95 problems and the Catholic church's sale of indulgences is all of them." - Martin Luther

JinX
Senior Dready
Senior Dready
Contacteer:

Bericht door JinX » ma mar 09, 2015 12:38 pm

zijn er ook zat met 7000+ posts die al jaren niet meer gepost hebben :P maar ze mogen wel naar meetings! yeey!

(ik ook al bijna whoei)
Afbeelding

CIMI
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door CIMI » ma mar 09, 2015 1:29 pm

Ik geloof er nog steeds niks van. Als het wel zo is heb ik een boel dingen waar ik het niet mee eens ben maar ik wacht ff tot 2 april af ;-)

Anju Sol
Über Dready
Über Dready

Bericht door Anju Sol » ma mar 09, 2015 2:04 pm

Tot die tijd ga ik onder een steen liggen denk ik...
KronkelRupsenDreads 14-04-2012

Dreadjes zetten en bijwerken Nomad Dreads

Pam1983
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Pam1983 » ma mar 09, 2015 2:59 pm

Wooow....ik zeg eens een keer wat, hahahaha :P
Ja mede door mij is nu deze lijst er...oh dear.
Dan vind ik ook ergens wel dat als ik zoveel los heb gemaakt, ik me er ook wel even "mee moet bemoeien" :P

1. Meer 18+ topics: Momenteel is alleen het drugs en alcohol forum 18plus en toegankelijk op aanvraag bij een moderator. Hierin gaan wij enkele dingen veranderen. De volgende topics zullen sowieso ook niet meer toegankelijk zijn voor leden jonger dan 18 jaar en enkel op aanvraag:
- Baby's en babykriebels Niet helemaal mee eens, gezien het ook in NL rijzende aantal teen-moms, maar ergens ook weer wel mee eens........

- Anti baby's en babykriebels topic Zelfde soort redenatie als hierboven, maar dan voor teens die geen kids willen.....
- Ingewikkelde grote-mensen-zaken
- Sexxx Eens, hoewel het niet reëel is om sex uit te sluiten op deze manier uit andere topics
- Nuttige tietentopic
- Nutteloze tietentopic
- Trouwen
- Het piemeltopic
- (Samen)wonen
- Rokershoek
- Plastische chirurgie
- voorbipstopic
- verslaving
- Scarification
- Suspension
- Tatoeages
voor de rest verder niet echt mega veel commentaar op

Dit is even een eerste aanzetje, misschien vergeten we nog wat, dan zijn tips altijd welkom.

2. Forumnamen waarin een eigen naam (deels) voorkomt worden verboden, wat dus niet meer mag is bijvoorbeeld: Martin, Janine en Liselot. Wij verzoeken dan ook iedereen die een naam heeft in deze trant z.s.m. een nieuwe naam te verzinnen en dit door te geven aan één van de modjes, zodat je naam veranderd kan worden. Ook hiermee zullen we volgende maand gaan beginnen, dus je hebt nog even de tijd om na te denken.
Denk dat mensen hier zelf prima over kunnen beslissen. Je zou wel een soort van disclaimertje kunnen maken dat indien mensen (deel van/verbastering van/etc) hun eigen naam willen gebruiken dat ze zich dan moeten realiseren makkelijker vindbaar te zijn via bijvoorbeeld Google en dat een schuilnaam aan te raden is.
Als mensen er dan nog voor kiezen, is het hun eigen keuze.

3.Iedereen die een jaar niet meer actief is op het forum wordt verwijderd van het forum. Zo voorkomen we ook ongewenst meelezen.
Wat versta je onder actief? Posten of ingelogd?
Indien al een jaar niet ingelogd=> eens
Indien al een jaar lang niet gepost => niet helemaal mee eens.
Ik ben ook lig (geweest) van fora waar ik rustig 1,5 jaar niks mee deed en ineens schoot het me te binnen "oh ja, laat ik daar weer eens gaan kijken", maar waar ik alsnog niets postte op dat moment.

4. Het meetingtopic wordt alleen beschikbaar voor leden die meer dan 1000 posts hebben, met minder posts mag je dus niet op een meeting komen.
1000 is erg veel. Ik zou het naar beneden schroeven naar 500 ofzo. Komt bij dat meetings met "oude garde dreadheads" voor de "newbie dreadies" ook nog eens heel leerzaam kunnen zijn en dat ontneem je ze dan toch een beetje.

5. Meetings zijn ook nog enkel te bezoeken door mensen met dreads. Wil je toch komen en heb je geen dreads, dan mag dat enkel als je minstens één dread laat zetten op de meeting of als je samen komt met iemand met dreads. Dit om te voorkomen dat er mensen op afkomen die niet passen binnen de groep.
Zie bovenstaand antwoord

6. Iedereen die lid wordt en al lid is verklaart dat hij/zij nooit informatie die op dit forum staat zal delen met de buitenwereld. Wordt duidelijk dat iemand dit wel doet dan zal zijn of haar account per direct verwijderd worden.
WorldPeace was een beetje in de war ;)
Ik heb wel aangegeven dat een forum waar ik voorheen zat een optie had om "full member|" te worden door jezelf door middel van een webcam-test of een irl gemeet hebbend full member als "real" te laten bestempelen.
Op die manier weet je in elk geval zeker dat degene tegen wie je kletst ook degene is die diegene pretendeert te zijn (klinkt het nog logisch???)
Zal dus iemand anders geweest zijn die het over de controle had (of ik ben in de war, kan ook nog)

Ik denk ergens wel dat het een stukje vertrouwen meebrengt onderling, maar controle op wat iemand buiten het forum zegt, is erg lastig.
Ik deel ook veel met vriendlief bijvoorbeeld, maar of dat echt effect heeft voor hier?????

7. Het niet-dreadlock gerelateerde gedeelte van het forum wordt pas zichtbaar voor nieuwe leden wanneer ze 100 zinnige posts in het dreadlocks gedeelte hebben gemaakt. Hierna kan men een aanvraag doen en zal een moderator controleren of hij of zij daadwerkelijk aan dit minimum zit.
Het minimum is makkelijk te halen, zinvol is daarentegen een heel breed begrip.
Plus, iemand van weinig woorden moet dan er veel typen (of in deelberichtjes gaan posten) om hieraan te komen.....

Al met al is de opzet op zich niet slecht, denk alleen dat je op moet passen dat je niet meteen extreem rigid over gaat komen waardoor de goede bedoelingen gezien gaan worden als een soort dwangmatig-verplicht iets.....
(sorry als ik enigszins wazig overkom vandaag, teveel shit tegelijkertijd hahahaha)

Pam1983
Newbie Dready
Newbie Dready

Bericht door Pam1983 » ma mar 09, 2015 3:26 pm

Oh en gevonden: het was Orchid die de ervaring heeft met privacy schending aangaande andere fora!

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » ma mar 09, 2015 3:31 pm

Aha, die bedoelde ik inderdaad ;)

Eibhlin
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Eibhlin » ma mar 09, 2015 5:45 pm

Wat versta je onder actief? Posten of ingelogd?
Indien al een jaar niet ingelogd=> eens
Indien al een jaar lang niet gepost => niet helemaal mee eens.
Ik ben ook lig (geweest) van fora waar ik rustig 1,5 jaar niks mee deed en ineens schoot het me te binnen "oh ja, laat ik daar weer eens gaan kijken", maar waar ik alsnog niets postte op dat moment.
Ben ik het ook wel met eens. Ik ben hier denk ik ook een goed jaar niet echt geweest/komen posten. Nu besloot ik terug dreads te hebben. Dus dan zou ik opnieuw moeten een account aanmaken enzo. Een jaar is echt niks.
Afbeelding

Øse
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door Øse » ma mar 09, 2015 7:00 pm

Goeie feedback Pam! Kunnen we zeker wat mee!
I solemnly swear that I am up to no good.

-arid-
Über Dready
Über Dready
Contacteer:

Bericht door -arid- » di mar 17, 2015 10:52 pm

Ik sluit me daar bij aan. Het oude leden verwijderen, de namen en de meetings.

Ik zie niet waarom we de meetings zo moeten afsluiten, dat is helemaal niet nodig toch? Er waren daar nooit problemen/klachten over volgens mij. Iemand zonder dreads die er over nadenkt en het eens in het echt wil zien of iemand die net lid is maar het hier superleuk vind en naar een meeting wil is hartstikke welkom toch? Waarom niet? In het verleden waren er wel vaker niet-dreadheads die het gewoon heel gezellig vonden, maakt de dag alleen maar leuker toch? En als iemand in zijn eentje zonder dreads komt kan je moeilijk gaan dwingen om een dread te zetten toch? Wie gaat dat doen? Stel iemand bedenkt zich tijdens de meeting en wil toch geen dread(s) meer.. Ik denk dat de slogan veranderd moet worden naar "forum OVER echte dreads"; iedereen is welkom maar we hebben het wel voornamelijk over echte dreads.
(als toch besloten wordt het af te sluiten vind ik 1000 posts veel te veel. Dat duurt echt megalang namelijk.)

De namen vind ik ook dat mensen dat zelf mogen bepalen. Wat Pam zegt lijkt me een goed idee; een bericht erbij zetten om mensen bewust te maken van hun vindbaarheid zou genoeg moeten zijn. Misschien vinden sommige mensen het wel helemaal niet erg om hier gevonden te worden.

En als laatste snap ik niet waarom oude leden verwijderd moeten worden, maar als jullie dat dan toch gaan doen lijkt me een jaar wel te kort. Ik ben hier een tijd niet meer actief geweest (meer dan een jaar volgens mij) toen ik mijn dreads eruit had gehaald. Toen ik ze weer zette en hier weer kwam posten vond ik het heel leuk dat mensen me nog herkenden, ik mijn topic nog kon vinden en aanpassen (toen ik mijn naam daar uit wou hebben kon ik dat allemaal nog aanpassen omdat het mijn topic nog was) en al dat soort dingen. Ik kwam niet weer binnen als een newbie (met als gevolg dat ik volgens de nieuwe regels die hier staan eerst veeeet veel dingen zou moeten gaan posten om weer bij de oude topics te kunnen waarvan ik weet dat ze er zijn maar er niet bij kan).
Als er dan echt accounts verwijderd moeten worden zou ik langer dan 2 jaar én maar weinig gepost (= nooit serieus geweest?) of iets dergelijks doen. Als er nu een oud topic opgegraven wordt zoals in WP haar blast from the past vind ik het leuk om te zien dat London, Abbey, Jorina en iedereen daar nog postten in plaats van dat dat allemaal anonymous worden. En als ze weer terug willen komen zijn ze welkom toch? Hoe kut als dan je account weg is.

Verder snap ik nu pas waar het drugs en alcoholtopic heen zijn (mijn god, ik dacht dat gewoon niemand daar meer postte) en kan iemand me daar toegang toe geven pls? Spuit 11 :')
Afbeelding

WorldPeace
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Contacteer:

Bericht door WorldPeace » di mar 24, 2015 3:01 pm

Al begonnen met de naamsveranderingen, ik zag al mosselkweker voorbij komen?
Mogen andere mensen zoals ik dan ook een nieuwe naam? Ik wil me aansluiten bij Mosselkweker, doe mij maar Parelduiker :D

Plaats reactie