Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Wo Jun 28, 2017 7:23 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 4:38 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Hey fellow-dreadies,

Ik struin nu al een paar weken (ok officieel net een paar dagen, maar heb ook een tijdje niet-geregistreerd rondgekeken enzo) over dit forum, maar het valt me op hoeveel topics er al langer dan 3 maanden (met uitspattingen naar 2 jaar of meer) stil liggen.
Waar komt dit door?
Je zou toch verwachten dat een forum met meer dan 2000 leden wel wat drukker bezocht zou worden......

(zelfs als je zou zeggen "van de 2000 is ongeveer de helft ooit ingeschreven en heeft er nooit iets mee gedaan, die andere helft is op te splitsen in reguliere en minder reguliere bezoekers waarvan ook de reguliere bezoekers heel ver onder te verdelen zijn in allerlei categorieën", zou je toch zo'n 150 a 200 reguliere bezoekers over moeten houden....in tegenstelling tot de 10 ofzo namen die ik in de afgelopen paar dagen regelmatig(er) voorbij heb zien komen).

What happened?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 5:47 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Geen idee. We hebben niet zo veel fanatiekelingen meer over als we eerst hadden. Een aantal jaar geleden hadden we iets van 30, misschien 40 mensen die heel veel postten, nu zijn dat er niet zo veel meer.
Afgelopen weken is het wel rustiger dan normaal maar ik weet niet waarom

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 6:21 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ik vind het juist weer wat drukker worden. Ik lees veel en posts af en toe. Ik kijk echt dagelijks op het forum. Ik ben van de oude lichting om het maar zo te zeggen, 9 jaar actief hier, ik geloof ook niet dat ik ooit weg zal gaan :P

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 6:24 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Hier staat een beetje discussie met wat mensen denken dat er aan de hand is: viewtopic.php?f=2&t=319&start=1440#p667633

Ik citeer mezelf:
Onderwerp: Discussie: Sfeer op het forum

pixie schreef:
Ik denk dat het een samenloop is van omstandigheden. De oude 'vaste' garde is bijna geheel vertrokken, de nieuwelingen zijn minder actief, waarschijnlijk ook door de populariteit van andere media zoals facebook en instagram. Komt er nog bij dat dreads niet meer het populaire kapsel is wat het vroeger was, maar het is meer een nichemarkt geworden. En als laatste, en dat telt vooral ook voor mezelf; internet is minder veilig geworden. Dit forum was voor mij een plek waar ik alles kwijt kon, over relaties, seks, geld, iets geks, soms heftige discussies... Maar nu het makkelijker is om dingen te vinden online, en het forum ook groter is geworden met meer leden, maar minder posts, voel ik me minder prettig bij persoonlijke dingen hier posten. Ik vind het wel jammer, want 5 jaar geleden, toen ik na 10 jaar opeens weer 'alleen' was, heeft dit forum me echt helpen overleven. Ik heb er mijn beste en liefste vriendinnetje leren kennen!!
Dus tja, ik hoop wel weer op wat meer activiteit, maar ik weet dat ik zelf ook meehelp aan de stilte.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 7:58 pm 
Divine Dready
Divine Dready

het wisseld ook best wel op het forum toch?
Zo is het een poosje uitgestorven en dan ineens word er weer met regelmaat op topics gereageerd!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 8:02 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Hm ok, makes sense.

Ik "miste" ergens ook een deel forum wat alleen toegankelijk is voor leden die "bewezen real" zijn (dmv webcamchatje met een modje ofzo), of is dat deel helemaal onzichtbaar gemaakt hier?
Zo'n onderdeel maakt het voor sommige mensen makkelijker omdat ze dan in elk geval weten dat het niet bij "floaters" terecht kan komen, zeg maar.

En over de populariteit van de dreads, ben ik niet helemaal met je eens.
Tenminste, ik zie het binnen onze kring eigenlijk alleen maar vaker gebeuren dat mensen die stap zetten.

Ach, ik ben gewoon zo'n muts die een forum gewoon lekker gezellig kan vinden en dan is het zo jammer als je hier zo'n verschil merkt met andere fora waar je lid van bent/bent geweest.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 9:22 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Pam1983 schreef:
Hm ok, makes sense.

Ik "miste" ergens ook een deel forum wat alleen toegankelijk is voor leden die "bewezen real" zijn (dmv webcamchatje met een modje ofzo), of is dat deel helemaal onzichtbaar gemaakt hier?

Dit is compleet chinees voor me, nog nooit zoiets gehoord. Alleen de modjes praten achter de schermen met elkaar wat meer dan logisch is en verder is het drugstopic extra beveiligd.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 10:10 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Ieder forum heeft zo zijn eigen dingetjes.

Was ook niet bedoeld als kritiek ofzo ;)
(vandaar de "miste" , was meer bedoeld als dingetje wat me opviel, meer niet)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 10:36 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Nee, ik denk al. Zoek je nou iets wat er niet is?
Het forum is eigenlijk altijd heel vrij en open geweest, maar zoals Pixie postte is dat door de opkomst van social media minder geworden.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 10:43 pm 
Eredready
Eredready
Gebruikers-avatar

Terwijl eigenlijk een forum veel fijner is! Je kan veel makkelijker iets terugvinden, langer ergens over praten sonder dat iets voorbij vliegt of nog een keer ergens op reageren sonder als een stalker over te komen. Geen vriendschapsversoeken waar je liever niet op wilt reageren of van die moetjesvrienden. (OHJA en een moeder die overal op reageert hahaha!) Ofnouja dat vind ik! Maar facebook is wel beter voor eindeloos rondjes klikken langs profielen van mensen die het niet hebben afgeschermd! SPIONAGEGEEGEGEE

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 10:51 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Oooh helemaal waar Lotje!! Ik heb iemand die echt alles liked op facebook en vertelt over het wassen van de ramen tot dagelijks verslag van wat er gegeten wordt. Moeilijk. Hier kan ik dat topic gewoon overslaan als ik dat wil (wat eet je vandaag ofzo)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 11:18 pm 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Hier eveneens een grotere fan van het forum-principe dan van social media.
Nu met de start up is het handig, maar ik lees nog niet eens de helft van wat er voorbij komt op mijn eigen Facebook hahaha.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2015 11:33 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

pixie schreef:
En als laatste, en dat telt vooral ook voor mezelf; internet is minder veilig geworden. Dit forum was voor mij een plek waar ik alles kwijt kon, over relaties, seks, geld, iets geks, soms heftige discussies... Maar nu het makkelijker is om dingen te vinden online, en het forum ook groter is geworden met meer leden, maar minder posts, voel ik me minder prettig bij persoonlijke dingen hier posten.

Dit herken ik wel ja. Ik ben hier 8 jaar geleden gekomen en toen had je inderdaad een stuk minder (misschien zelfs geen?) gehannes met dat alles over iedereen Googlebaar is en niks ooit verloren gaat etc. Dat is denk ik ook waarom het hele foto-gedeelte wat niet over dreads gaat praktisch uitgestorven is. De gekste dingen werden besproken in het sextopic, het drugstopic kon toen nog gewoon openbaar zijn, heel vaak meetings waar we met makkelijk 30 man waren. Ik weet nog wel dat er een keer een enorm gesprek aan de gang was over het scheren van je schaamhaar :P (waarom weet ik dat nog?!) Je moet nu inderdaad veel meer oppassen met wat je post, of los gaan maar zorgen dat dan nergens te zien is wie je bent. Kut eigenlijk :(

En Pam1983, het hele gedeelte wat niet over dreads gaat is niet zomaar toegankelijk. Ik dacht dat het zelfs zo was dat je eerst een aantal dingen gepost moet hebben voor je het kan zien? Of is dat alleen Persoonlijke Zaken? IDK.

En Noralina, misschien is het wel weer drukker aan het worden maar kijk ik hier te vaak waardoor het niet opvalt :P Maar ik bedoelde juist daarvoor nog, iets van 4 jaar geleden, toen we nog Abbey, Falco, Bjorn, Ralex, London [etc etc etc etc] hadden. Toen was alles hier nauwelijks bij te houden als je niet elke dag even kwam kijken.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 2:01 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Wat Noralina zegt. Ik begrijp niet wat je bedoelt met een onzichtbaar deel. De modjes praten wel af en toe met elkaar..
Voor de rest is het vooral wat Arid en Pixie zeggen, voor mij althans. Ik zet geen foto's meer online, ik zeg heel summier wat er speelt in mijn leven, want ik wil niet dat mijn werkgever bijv. kan zien wat ik doe en niet doe.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 9:08 am 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

twinkl schreef:
Ik zet geen foto's meer online, ik zeg heel summier wat er speelt in mijn leven, want ik wil niet dat mijn werkgever bijv. kan zien wat ik doe en niet doe.

Juist dit soort dingen maakt het fijn als er een afgeschermd gedeelte is waar je alleen op basis van bepaalde "voorwaarden" (waaronder een webcam-check om te bewijzen dat je bent wie je zegt te zijn, sommige fora hebben het op basis van de hoeveelheid berichten of door steun van "old school"-members ofzo) bij kunt.

Dat zijn dan gedeeltes waar alleen de mensen die, zoals ze dat noemen, Full-member zijn bij kunnen en de eerder genoemde "floaters" (mensen zonder account of die niet genoeg posten of bijvoorbeeld de webcam-check niet hebben gedaan) niet bij kunnen.

Zie het als hetzelfde principe als op Facebook: je kunt je account open laten for everyone to see, maar je kunt hem ook afschermen zodat alleen je vrienden deze kunnen zien, bijvoorbeeld.

Het forum waar ik zelf heb gemerkt dat dit goed werkt (en mensen zelf een stukje bescherming erin zien) is het bimeiden-forum waar ik op heb gezeten.
Daar waren openbare stukken en "Full-member only" delen.
Was je geen full-member, kon je ook met geen mogelijkheid (zelfs niet via Google ofzo) in het Full-member gedeelte komen.

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]