Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Do Aug 17, 2017 7:34 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 9:10 am 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

-arid- schreef:

En Pam1983, het hele gedeelte wat niet over dreads gaat is niet zomaar toegankelijk. Ik dacht dat het zelfs zo was dat je eerst een aantal dingen gepost moet hebben voor je het kan zien? Of is dat alleen Persoonlijke Zaken? IDK.

Ik kan, zover ik na kan gaan in ieder geval als Newbie zijnde, bij redelijk veel. Ook bij redelijk veel dingen die vrij persoonlijk zijn (en dus niet over dreads gaan).

Juist zo'n "Persoonlijke Zaken"-onderdeel zou, naar mijn idee, een goeie kandidaat zijn om een bepaalde "regel" aan te hangen zodat hij niet (volledig) zichtbaar is voor mensen zonder account.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 10:08 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Ik vind het eigenlijk wel een goed plan. Nooit over nagedacht dat zoiets een optie zou zijn. Dan kunnen alle persoonlijke dingen daarheen, en dan mensen die -ik zeg maar wat- meer dan 100 posts hebben, of gemiddeld X aantal posts per dag, of die langer lid zijn dan een jaar, of all of the above, daar wel lekker afgeschermd kletsen.

Het moet te doen zijn, forum-wise. Ik ben wel voor een poll opstarten om het animo te testen en te bespreken wat dan de voorwaarden zouden moeten zijn! :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 10:15 am 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Ja nou, zoiets dus inderdaad :)

Je kunt het altijd nagaan bij mensen en op die manier krijgen mensen misschien ook weer wat meer zin om meer te komen posten :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 10:24 am 
Eredready
Eredready
Gebruikers-avatar

Al het bovenstaande over de redenen waarom het zoveel rustiger is. Misschien waren fora ook ooit een heel hip en populair iets, en zijn hier nu nog vooral de mensen over die er 5-10 jaar geleden ook al waren, maar zijn er gewoon weinig nieuwe vaste actieve leden, onder andere door social media. Net als dat ooit iedereen elke dag MSN'de, of je chatboxen had, maar dat is ook niet meer van deze tijd ;)

Ik ben nog steeds verbaasd dat WOUM soms dáaaagen zonder post gaat! Dat was een paar jaar terug echt ondenkbaar. Soms is het wel jammer dat het forum zo rustig is, maar aan de andere kant is het ook wel leuk om een groepje oude bekenden dat hier nooit meer weggaat te hebben, met af en toe wat leuke nieuwe leden die blijven pakken.

Ik denk dat het voor mij niet zoveel uitmaakt als een deel van het forum nog meer afgeschermd zou zijn. Ik zet minder persoonlijke info op internet, niet alleen omdat het makkelijker terug te vinden is, maar ook omdat ik minder behoefte heb mijn persoonlijke leven te delen met mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken. Ook een beetje sneu voor mensen die geen webcam hebben, en hoe bewijs je dmv een webcam dat iemand echt is wie hij/zij zegt te zijn? Het is niet alsof mensen per sé dreads moeten hebben om bij dat deel te kunnen, want dan zou de helft van de huidige leden al afvallen ;) En als iemand graag wil weten wat hier speelt, zich aanmeldt en zijn hoofd even laat zien voor een webcam, snap ik niet zo goed hoe dat dingen veiliger maakt. Een minimum aantal posts vind ik ook niet zo'n goed idee, want het dread-deel is enorm rustig, en het is niet zo leuk voor nieuwe leden die een leuk forum zoeken als ze eerst 100 posts in het dread-deel te maken, waar je eigenlijk alleen maar 'mooie dreads' kunt schrijven, wat eigenlijk ook iedereen maar gewoon kan doen en dus ook niks zegt over veiligheid.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 10:26 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Ik ben ook wel voor een extra beschermd gedeelte, net zoals het drugstopic nu is. Dat werkt volgens mij erg goed :)
Volgens mij had ik dat in dat andere topic ook al geopperd, maar toen werd het een beetje afgebrand

Dreadjes zetten en bijwerken Malgosia's Dreads

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 10:31 am 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

Pebbles schreef:
Ook een beetje sneu voor mensen die geen webcam hebben, en hoe bewijs je dmv een webcam dat iemand echt is wie hij/zij zegt te zijn? Het is niet alsof mensen per sé dreads moeten hebben om bij dat deel te kunnen, want dan zou de helft van de huidige leden al afvallen ;) En als iemand graag wil weten wat hier speelt, zich aanmeldt en zijn hoofd even laat zien voor een webcam, snap ik niet zo goed hoe dat dingen veiliger maakt. Een minimum aantal posts vind ik ook niet zo'n goed idee, want het dread-deel is enorm rustig, en het is niet zo leuk voor nieuwe leden die een leuk forum zoeken als ze eerst 100 posts in het dread-deel te maken, waar je eigenlijk alleen maar 'mooie dreads' kunt schrijven, wat eigenlijk ook iedereen maar gewoon kan doen en dus ook niks zegt over veiligheid.

Nou ja, die webcam-check zoals ik die mee heb gemaakt, zaten wel wat meer dingen achter dan alleen ff koppie laten zien ;)
Ook hier zat een minimum-periode member zijn achter, maar komt ook bij dat een bimeiden-forum natuurlijk ook wel een ander soort insteek heeft (buiten het gezellig kletsen met like-minded people om).
Dat was ook meer bedoeld als voorbeeld.

Als het minimaal aantal posts een voorwaarde zou zijn voor hier, zou je bijvoorbeeld wel nog een deel kunnen maken met wat leuke topics (zoals de WOUM) waar niet-full-members bij kunnen, maar ik zou persoonlijk toch eerder gaan voor een combinatie van een x aantal posts + een bepaalde periode lid (soort van "actief member bewijs", zeg maar).

But, that's me :)

(Wow, wat een kleine vergelijking al niet teweeg kan brengen, joh :P )

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 10:36 am 
Eredready
Eredready
Gebruikers-avatar

Volgens mij hebben we het in verleden wel vaker gehad over dingen afschermen en een X aantal posts hebben, maar het is er om de een of andere reden nooit van gekomen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 11:02 am 
Mooiste dreads 2016
Mooiste dreads 2016
Gebruikers-avatar

ik vind het een leuk idee in ieder geval dat een nieuw forumlid zo meedenkt over mogelijkheden om het forum nieuw leven in te blazen :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 11:24 am 
Newbie Dready
Newbie Dready
Gebruikers-avatar

groen schreef:
ik vind het een leuk idee in ieder geval dat een nieuw forumlid zo meedenkt over mogelijkheden om het forum nieuw leven in te blazen :)

:D

Ach ja, ik hou er wel van om dingen te blijven verbeteren en gezien ze op mijn werk toch niet naar me luisteren.......... hahahahahaha.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 11:46 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

groen schreef:

Ja! Hoera voor nieuwe lichting. Komen wij ook los van onze vastgeroeste posities :P hhaha. Hoelang bestaat het forum nu? Jaar of 12/ 13? Ik weet nog dat er werd overgeschakeld naar een nieuwe versie van het forum dus deze telt niet zo ver terug.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 11:52 am 
Eredready
Eredready
Gebruikers-avatar

Volgens mij ben ik in 2005 lid geworden, ik had in elk geval al dreads. Maar toen bestond het al een tijdje, dus 12 of 13 jaar zou goed kunnen.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 12:18 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Volgens mij ben ik in 2004/ 2005 lid geworden. 2005 was dacht ik mijn eerste set geboren. Hoei, ik weet het wel zeker, want binnenkort ben ik 10 jaar een dreadhead^^ (met smokkel van een maand geen dreads dan)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 2:33 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Ja denk dat het rond die tijd is ontstaan. Ik in 2005 denk ik, eind dat jaar ging ik m'n eerste set maken. Grappig dat er toch nog wel veel mensen van de oude lichting nog of weer dreads hebben!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 9:08 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Aha! Goed dat je het uitlegt. Nu begrijp het ik het.
We gaan het eens in de groep gooien.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Feb 04, 2015 11:05 pm 
Über Dready
Über Dready

Ik vind het wel een goed idee hoor, al zou je sommige topics gewoon beveiligen zoals het drugstopic. :-)
Ik vraag me af of je die Google Bot ook kunt buitenhouden dan?

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]