Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Ma Okt 23, 2017 1:21 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 6:12 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Lieve leden,

Het valt ons als modjes de laatste tijd vaak op dat sommige mensen dit forum meer zien als een shoutbox dan als een interactief forum. We zien bijvoorbeeld mensen die enkel over zichzelf posten, anderen overschreeuwen, niet op anderen reageren, etc. Soms lijkt het eerder alsof het sommigen ook niet interesseert hoe het met anderen gaat of wat een ander voor mening heeft, maar lijkt het meer te gaan om enkel hun eigen mening of verhaal kwijt te willen.
We vinden het jammer dat daardoor zelfs andere leden zich beperkt voelen in wat ze willen en kunnen posten, omdat ze door dit soort postgedrag het idee krijgen dat niemand hun verhalen interessant vindt.
Natuurlijk, iedereen walst wel eens over een ander heen als ze chagrijnig of boos of hyperblij of whatever zijn, en dat kan ook gewoon, maar een beetje interactie maakt het zoveel gezelliger. Hoe kan je anders je medeforumers leren kennen zonder hen iets te vragen?
We vroegen ons af of meer mensen hier problemen mee hebben. En hebben jullie misschien een idee wat we eraan kunnen doen?

Dit gaat over heel veel mensen in heel veel topics over een lange periode, dus misschien kunnen we er met zijn allen wat beter op letten en gewoon in ieder geval doen alsof we ons interesseren voor anderen ;)

Liefs,
De Crew

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 6:25 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik ben blijkbaar iemand die over mensen heenwalst, daar kreeg ik laatst nog commentaar op.

Ik vind het een beetje lullig om te zeggen dat mensen zich beperkt voelen in het posten omdat ze hoegenaamd genegeerd worden, terwijl ik juist het idee heb dat ik me in moet houden omdat ik anders commentaar krijg omdat ik anderen zou negeren.

Ik ben me er wel bewust van dat ik dit doe, maar als het in de "whatever on your mind" over iets gaat waar ik of niet over mee kan praten, of wat ik niet boeiend vind, en ik heb iets leuks of ik ben boos ofzo, ja ik ben nogal outgoing en dan wil k dat graag kwijt... Sorry...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 6:35 pm 
Ja maar dat is ook 1 topic. Het gebeurd over het hele forum zoals ook duidelijk gezegd wordt.
Ik ben er zelf meer op gaan letten nadat Pixie er in het school/werkdingestopic iets over had gezegd, want ik vond dat ik ook best wel socialer kon zijn.

En je kan toch gewoon posten wat je wilt zeggen? Als je gewoon in diezelfde post ook een sociaal knikje naar posters voor je maakt. Ik snap niet hoe je je daar beperkt in hoeft te voelen.
Persoonlijk haalde ik zelfs posts weg omdat er over mij heen gewalst werd, gewoon omdat ik het nutteloos vind om hier te posten zonder interactie.
Daarom heb ik dan ook actie ondernomen om te kijken of er wellicht iets aan gedaan kon worden. Zonder je echt aan te vallen in mijn bitchmodus wat toch soms meer mijn stijl is ;)

Ik weet neit wat er verder aan gedaan zou kunnen worden behalve mensen er attent op maken dat het gebeurd?

Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 6:38 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Als ik niks nuttigs te zeggen heb over wat er voor mij is gezegd, nee dat is lekker. Dan post ik nog liever niks...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 6:44 pm 
Dus als mensen in een café iets tegen jou vertellen, en je hebt niks nuttigs te erop te zeggen wals je ook over ze heen met een totaal ander onderwerp? That's kinda weird imo.
En zoals ik ook in de pb-tjes heb gezegd (ik wil het best even publiekelijk herhalen allemaal hoor if you wants) was het niet sporadisch bij jou maar gewoon constant.
En wonderbaarlijk genoeg doe je het sinds onze pb-uitwisseling vrijwel niet.

Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 6:49 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Nee, niet eroverheen walsen, dat is lomp. Maar als er al een paar pagina's een discussie bezig is, over een onderwerp waar ik niks van weet of wat mij niet boeit, vind ik het niet netjes om daarop in te breken. Maar als ik even wil roepen dat ik blij ben omdat ik mn schooljaar heb gehaald, hoef k daar ook niet per se een reactie op. Niet elke actie vraagt om reactie.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 6:55 pm 
Dat wordt ook niet gezegd.

Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 7:37 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Nouja, jij zegt dat je posts verwijderd omdat je er geen reactie op krijgt...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 7:42 pm 
Omdat het bij vrijwel AL mijn posts gebeurde op een gegeven moment ja.
Niet random af en toe een keertje en niet bij een of andere flutpost. Daarom.
Ik vind het rete-irritant dat je weigert gewoon te proberen te snappen dat het irritant is en maar blijft jammeren en piepen dat je zelf ozo zielig bent.
(fuckit bitchmodus it is)

Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 7:48 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ik vind het gewoon achterlijk dat je me er blijkbaar op controleert, en het is gewoon onmogelijk om over ALLES mee te praten, niet iedereen is blijkbaar zo wereldwijs als jij.
Ik kan wel tegen iedereen "oh wat leuk!", "wat vervelend", en weet ik wat nog meer gaan zeggen, maar 1; ik heb vaak geen idee waar het over gaat, want ik zit hier niet zo lang, en 2; als iemand op iemand anders' post reageert, ga ik me daar niet in mengen omdat dat me geen reet uitmaakt. In de kroeg steek je je neus toch ook niet zomaar in iemand anders' gesprek?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 7:54 pm 
Medium Dready
Medium Dready

Wat ik er van vind? een toestand... en heel vervelend als het je aangaat, ik voel me niet genegeerd en heb ook niet het idee dat het op mij slaat maar als het wel zo is dan hoor ik het graag. Of gaat het alleen over *Ditle en Eefke? Wil bij deze even laten weten dat ik het heb gelezen :ja:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 8:12 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Dank je wel Monique :)
We hebben het expres hier neergezet, omdat het dus niet alleen over Ditl en Eefke gaat, maar het in het algemeen vaak voorkomt dat mensen eerdere posts compleet negeren en enkel over hun eigen dingen posten. Omdat we niet mensen persoonlijk hier op aan wilden spreken, omdat het vaak ook in fasen gaat en omdat we niemand aan de schandpaal wilden nagelen staat het hier aangekaart, waar iedereen het kan lezen. Misschien dat sommige leden net even dit duwtje nodig hebben om te denken: 'o, dat doe ik soms ook, ik zal er beter op letten'.
En over dat shoutboxgedrag, zoals ook al hierboven staat: dat kan ook gewoon, maar het zou zoveel leuker zijn als soms ook er wat meer interesse voor elkaar is. Juist omdat je je normaal niet in andermans gesprekken mengt is het hier zo leuk dat het over van alles en nog wat gaat. Eefke, als je niet weet waar iets over gaat kun je vaak een stukje teruglezen of het simpelweg even vragen. Ervaring leert dat als je een stapje in iemands richting doet, degene dat ook vaak richting jou doet.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 8:16 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Ja, maar als ik ga vragen waar het over gaat, ofzo, kan ik er vanuit gaan dat deel 2 van mn post, hetgeen wat ik eigenlijk wil melden, over het hoofd gezien word

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 8:17 pm 
Eredready
Eredready

Monique schreef:
Wat ik er van vind? een toestand... en heel vervelend als het je aangaat, ik voel me niet genegeerd en heb ook niet het idee dat het op mij slaat maar als het wel zo is dan hoor ik het graag. Of gaat het alleen over *Ditle en Eefke? Wil bij deze even laten weten dat ik het heb gelezen :ja:

dat! (al kan ik soms ook wel 'walsen' mss, ik ken mezelf...maar ik probeer van niet)

You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world. ~Fight Club

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 8:20 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Eefke90 schreef:
Ja, maar als ik ga vragen waar het over gaat, ofzo, kan ik er vanuit gaan dat deel 2 van mn post, hetgeen wat ik eigenlijk wil melden, over het hoofd gezien word
Met andere woorden; eigenlijk interesseert het je helemaal niks wat anderen te melden hebben, zolang je maar je eigen verhaal even kan spuien?
Ik denk niet dat je dat bedoelt, dat lijkt me namelijk erg egoistisch, maar zo klink je nu wel. En dat vind ik jammer. Ik vind het sowieso jammer dat je dit allemaal als aanval opvat, in plaats van als iets waarmee je misschien het hier samen met anderen nog gezelliger kan maken. Ik neem aan dat ook jij graag wilt dat mensen op je verhalen reageren. Maar ja, zoals ook in het echte leven... iemand die enkel over zichzelf praat heeft op een gegeven moment ook weinig anders om over te praten.

Jet! schreef:
Monique schreef:

dat! (al kan ik soms ook wel 'walsen' mss, ik ken mezelf...maar ik probeer van niet)
O, dat kan ik ook hoor. Vooral als ik heel enthousiast ben over iets wil ik het overal neergooien en van de daken schreeuwen :mrgreen:. Of foto's posten overal en niet eens kijken naar wat andere mensen voor leuke foto's hebben neergezet. Maar ik probeer het niet te doen. En dat is ook alles wat we vragen van mensen :)

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]