Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Za Apr 29, 2017 9:26 am

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 3:41 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

De laatste tijd worden er veel oude topics ge-upt door nieuwe leden.
Topics waarin 1,5 jaar geleden voor het laatst gereageerd is enzo.

Ik vind het eerlijk gezegd best wel schijtirritant want dan denk je 'heeee een update' en dan is het alleen maar een reactie van 'wauw ik vind jouw dreads mooi'.

Wat vinden anderen hiervan?
En zijn hier bepaalde regels voor?

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 4:03 pm 
Volgens mij linkte Pix er regels over, maar ondanks die regels vind ik het net als jij schijtirritant...
Ze zakken op zich wel snel weer weg maar toch blijft het zo dat nieuwe leden nutteloze topicschoppen uitdelen idd.

EDIT:
Had op mn werk geen tijd om te zoeken maar hier dus:
pixie schreef:
Lon schreef:
Kijk in het vervolg even naar de datum van et laatste bericht, wil je?

Hey Lonnie, een beetje lief doen hè ;)

Subject: Reglementen! Lees deze even goed door.

Biessy schreef:
Wij hebben een aantal (in principe vanzelfsprekende) forumregels opgesteld, om eventuele problemen in de toekomst te kunnen voorkomen:

- 11 Uppen: Het 'uppen' van topics (m.a.w. het reageren op oude topics waardoor ze weer bovenaan komen te staan) is toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Eigen verkoop- of fototopics uppen mag, maar met mate. Bovendien is dit meestal ook onnodig. (Foto)topics van anderen waar al lang niet op gereageerd is mogen geupt worden, maar niet om het omhoog schoppen am sich (zie regel 5). Als er verder geen animo is voor een dergelijk topic, of de topic starter is niet meer actief op het forum, dan zakt het betreffende topic toch vanzelf wel weer naar beneden.

Laatst gewijzigd door *Ditl op Di Jun 08, 2010 7:09 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.

Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 4:19 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

*Ditl schreef:
Volgens mij linkte Pix er regels over, maar ondanks die regels vind ik het net als jij schijtirritant...
Ze zakken op zich wel snel weer weg maar toch blijft het zo dat nieuwe leden nutteloze topicschoppen uitdelen idd.

QFT

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 12:01 am 
Senior Dready
Senior Dready

Maar daar is een forum toch voor, om te reageren op berichten die op het forum staan?
Verwijder ze dan ofzo.

Dreadset 1: 1999 - 2013
Dreadset 2: geboren op 5 januari 2015

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 8:19 am 
Mooiste oude dreads 2015
Mooiste oude dreads 2015
Gebruikers-avatar

Ik vraag me af of er hier nu echt regels voor nodig zijn.

Nieuwe mensen doen dat ook helemaal niet bewust en kijken volgens mij gewoon rond, denken oh leuke topics en reageren.
Kunnen wij daar dan niet gewoon overkijken?
We moeten toch niet gaan vitten enzo.

Persoonlijk vind ik het dus helemaal niet storend.

Daarenboven vind ik ook dat er dan op een andere manier kan gereageerd worden op mensen want ik vind het soms nogal bot; ook al is dat misschien niet zo bedoeld maar komaan, we are all human, we are people. Be kind.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 8:53 am 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Precies, ik ben het met India eens! :top:

http://www.dreadwoman.nl

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 9:15 am 
Nja als je op een nieuw forum komt mag je best even lezen hoe het zit met nieuwe topics openen etc.
Ipv random topics te openen, ondertussen is dat al zo vaak gebeurd dat die botte reactie best verklaarbaar is.
Zoals je zegt is een forum om topics te lezen, dus is het ook logisch dat als je een vraag hebt je eerst rondneust voordat je random topics maakt.

Die topic kicks zijn ook wel vrij knap want als een topic anderhalf jaar oud is moet je flink je best doen om hem op te zoeken :P
Maarja als ze dat leuk vinden moeten ze dat zelf weten zoals ik al zei zakken ze op zich ook wel weer snel weg.

Maar elke keer hoop ik dat het een updateje is van iemand en breekt mijn hartje als dat niet zo blijkt te zijn *boohoo*

Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 9:25 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

want india zegt kan ik me ook invinden, maar tis irri voor de incrowd, zij die echte forummers zijn en iedere dag posten sinds het ontstaan vant forum... :juggle:
wat heb je liever dan dat er constant een nieuw topic geopend wordt? nog zo netjes om in een bestaand topic verder te gaan toch (en je in te lezen natuurlijk), anders mag je net zoals ik gans de tijd topics sluiten en verwijderen, wil je de leesbaarheid er een beetje inhouden...

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 9:28 am 
Eredready
Eredready
Gebruikers-avatar

*Ditl schreef:
Nja als je op een nieuw forum komt mag je best even lezen hoe het zit met nieuwe topics openen etc.
Ipv random topics te openen, ondertussen is dat al zo vaak gebeurd dat die botte reactie best verklaarbaar is.

Dat snap ik op zich wel, dat het na een aantal keer steeds vervelender wordt en er sneller een botte reactie komt. Maar, je moet niet vergeten dat het wel steeds andere nieuwe leden zijn die het doen, en voor hen is een botte reactie echt niet leuk. Ik zou het tenminste niet leuk vinden als ik op een nieuw forum kom en ik post wat en tien mensen gaan rologen en roepen 'anders ga je je eerst even voorstellen..' en dat soort dingen. Als je nieuwe leden dan wil helpen, leg dan gewoon even uit dat er al topic over bestaan en dat ze beter eerst even kunnen zoeken :)

Citaat:
Maar elke keer hoop ik dat het een updateje is van iemand en breekt mijn hartje als dat niet zo blijkt te zijn *boohoo*

Hihi ja, dat heb ik ook! Daarom vind ik ook dat iedereen maar de topictitel moet veranderen als ze nieuwe foto's hebben geplaatst :P Maar tot dan is het toch niet zo moeilijk om in een topic gewoon niet te reageren als blijkt dat er geen nieuwe foto's in staan? :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 11:17 am 
Mooiste oude dreads 2015
Mooiste oude dreads 2015
Gebruikers-avatar

Laat me toch maar even verder "advocaat van de duivel spelen" ;-) ....

Ik kan me voorstellen dat het niet evident is om zomaar je weg te vinden in alle topics en subtopics enzo als je nieuw bent.... en misschien ligt het aan mij maar die zoekfunctie vind ik ook niet altijd ideaal werken (maar zoals ik zeg, misschien kan ik er gewoon niet mee overweg).

Anyway, ik denk dat we toch wat mild moeten zijn voor elkaar en vooral voor de nieuwelingen hier.

Slik dan effe die irritatie weg.
En ja het gebeurt best vaak maar het zijn ook niet steeds dezelfde mensen die dat doen he ofwel? En anders stuur je hen even een pm of reageer je in het topic om kort toe te lichten maar zo grofweg dingen roepen vind ik gewoon niet correct.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 11:26 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

India, ik ben het helemaal met je eens. De regels vonden wij ook niet echt nodig, maar hebben we gemaakt om te laten zien dat uppen van ons als Crew mag binnen bepaalde grenzen en in bepaalde gevallen. Dit zodat we iets hadden om naar te verwijzen, mocht het weer voorkomen dat een lid zich ergerde aan geupte topics.

Als nieuwe forummer is het inderdaad niet makkelijk om je weg te vinden. De zoekfunctie is een keer leeggehaald, de logica van een forum is iets wat je gaandeweg leert en bovendien heeft niet elk forum dezelfde regeltjes. Op het ene forum ligt de voorkeur bij nieuwe topics openen, op het andere forum (zoals hier ook) houdt men meer van het overzicht door zo veel mogelijk in hetzelfde topic te bespreken.

Het valt me (vooral de laatste tijd) op dat nieuwelingen die nog niet precies het reilen en zeilen van dit forum weten soms ronduit grof worden behandeld. Ze worden zonder pardon gesommeerd om zich voor te stellen (terwijl nergens ooit gestaan heeft dat dit verplicht is) en in extreme gevallen zelfs uitgemaakt voor lui en/of dom. Ik denk dat dit soort gedrag niemand iets oplevert.
Het zijn inderdaad elke keer andere mensen die dezelfde 'fouten' maken. In plaats van hen af te snauwen kun je hen ook iets leren in het topic, en hopelijk zien andere nieuwelingen dat. Bovendien is het ook een stuk gezelliger op die manier.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jul 13, 2010 9:39 pm 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Ben blij dat ik dit topic heb gevonden want ik vroeg me dit ook af. Maar dan als " nieuweling". Ik vind het namelijk erg leuk om foto topics door te pluizen van andere leden en ook de oude foto topics, gewoon omdat ik het leuk vind om naar foto's van dreads te kijken ( en te hopen dat die van mij ook zo mooi worden ). Maar ik heb ook een aantal niet zo leuke reacties gelezen naar mensen die reageren op een oud topic. Ik durfde dus ook niet te reageren op mooie foto's omdat ik niet zit te wachten op een " boze" reactie van een mede forummer. Fijn dat het nu duidelijk is ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 14, 2010 5:22 pm 
Über Dready
Über Dready
Gebruikers-avatar

Je kan altijd een pbtje sturen natuurlijk :)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2010 9:37 am 
Senior Dready
Senior Dready
Gebruikers-avatar

Dat zou ook kunnen, maar ik denk dat de meeste mensen het ook leuk vinden om de reacties in het topic terug te vinden, ik wel in ieder geval :D

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Do Jul 15, 2010 9:52 am 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

Ik ook inderdaad. Ik hoop elke dag dat iemand mijn topic kickt, maar helaasch ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]