Vraag: Algemene vragen.

Hier vind je het reglement en kun je al je vragen stellen aan de crew over het forum en aanverwante zaken.

Moderator: Moderators

Madje
Über Dready
Über Dready
Geslacht: dread-vrouw

Re: Vraag: Algemene vragen.

Bericht door Madje » ma apr 16, 2012 4:57 pm

Echt nog nooit gehoord!?

Niamh
Erenerd
Erenerd

Bericht door Niamh » ma apr 16, 2012 6:02 pm

Nieuwe instelling. Pas vanaf 10 posts word je een normaal lid, daarvoor moeten je berichten eerst goedgekeurd worden. Vooral om spam (in meerdere vormen) tegen te gaan enzo :) Maar uit je tekst maak ik op dat hij je pb wel gehad heeft maar niks kan versturen?

Tosti
Über Dready
Über Dready

Bericht door Tosti » ma apr 16, 2012 7:38 pm

Daar lijkt het op. Maar misschien heeft hij hem ook wel helemaal niet gehad? Raarrr.
Afbeelding

Niamh
Erenerd
Erenerd

Bericht door Niamh » ma apr 16, 2012 8:13 pm

Ws is het wel verstuurd, maar kan hij niet zien dat hij het gehad heeft omdat hij geen inbox heeft. Heb net even geprobeerd het forum te bekijken met zijn permissies, maar dan zie ik gewoon '0 nieuwe berichten' staan bovenaan. Maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dat er alsnog staat omdat ik feitelijk ingelogd ben, of dat dat betekent dat hij wel zou kunnen zien hoeveel nieuwe berichten hij heeft (en dat 0 er dan staat voor de vorm omdat ik alleen permissies test dus niet kan zien hoeveel berichten iemand werkelijk heeft he ;))

Tosti
Über Dready
Über Dready

Bericht door Tosti » ma apr 16, 2012 10:46 pm

Oke. Ik heb hem nu ook via facebook gevonden :) dus dat komt wel goed. Maar hoezo om spam tegen te gaan? Is een account moeilijker te blokkeren als hij geen berichten heeft ofzo?
Afbeelding

Niamh
Erenerd
Erenerd

Bericht door Niamh » ma apr 16, 2012 11:05 pm

We krijgen dagelijks een shitload aan nieuwe aanmeldingen, waaronder veel spammers. Nieuwe leden kunnen wel gewoon posten en reageren, maar mods moeten de berichten goedkeuren, tot ze er 10 hebben geplaatst, dan worden ze gewone gebruikers. Het verschil is dat als er spammers zijn, dat hun berichten niet direct op het forum komen :) (en ook bv dat mensen zich niet even kunnen aanmelden om reclame te maken enzo)

We hebben een tijdje terug, met de longboardforumpestdutchdreadsspam een tijdje ingesteld gehad dat admins accounts moeten activeren, ipv dat mensen dat zelf kunnen via mail. Dan zie je echt dat er makkelijk 30-40 nieuwe accounts per dag komen hier (!), waarvan er misschien 2 echte leden tussen zitten en de rest allemaal spammers zijn.

Madje
Über Dready
Über Dready

Bericht door Madje » di apr 17, 2012 4:02 pm

Maar is tien dan niet een beetje veel? Het lijkt me nogal vervelend voor nieuwe leden als ze steeds moeten wachten tot hun berichten goedgekeurd worden.. 1 zou dan toch genoeg moeten zijn? Dan zie je al direct of het een spammert is en kun je hem/haar/het blokkeren en nieuwe leden kunnen gewoon op een normale manier deelnemen aan het forum ipv dat ze zich eerst moet laten 'goedkeuren'. :)

Niamh
Erenerd
Erenerd

Bericht door Niamh » di apr 17, 2012 4:39 pm

Het gaat heel snel hoor, want er zijn veel modjes en je kunt berichten makkelijk goedkeuren :)

Ik ben ook wel benieuwd wat de rest van de leden hiervan vindt. Voor ons was het een makkelijke keuze en leek het een heel goed idee, maar als meer mensen hier iets tegenin te brengen hebben, dan horen we het graag, want we staan altijd open voor andere meningen.

Tosti
Über Dready
Über Dready

Bericht door Tosti » di apr 17, 2012 4:48 pm

Eigenlijk dezelfde vraag als madje: Waarom 10 berichten en niet 1?
Afbeelding

Alani
Über Dready
Über Dready

Bericht door Alani » di apr 17, 2012 4:52 pm

Ik vind 10 niet veel. Op een ander forum is het zelfs 25 volgens mij. Ik begrijp het wel. Sowieso als je hier nieuw bent open je toch een voorstel topic en na een paar vragen hier en daar zit je zo aan 10. Dan zie je ook gelijk of het sirieus is of niet :)

Niamh
Erenerd
Erenerd

Bericht door Niamh » di apr 17, 2012 5:09 pm

Thnx voor de meningen :) keep 'em coming!

Azo
Über Dready
Über Dready

Bericht door Azo » di apr 17, 2012 6:27 pm

10 klinkt prima! Of 5. Of 7. Zoiets :P (Hah hier hebben jullie niks aan natuurlijk)
Afbeelding
They lasted 3 years, 7 months, 2 weeks and 2 days. :D

Catootje
Divine Dready
Divine Dready

Bericht door Catootje » di apr 17, 2012 7:38 pm

Tien vind ik ook niet veel op vele sites zijn het er weleens 25 ik vind het wel een goede manier om spammers tegen te gaan :top:
AfbeeldingDoei doei en de groetjes!! "Solaas"

twinkl
Dreadcrew
Dreadcrew

Bericht door twinkl » di apr 17, 2012 9:59 pm

Als je echt serieus wilt forummen zit je zo aan tien berichten, zie mij.. ik heb er in 3 jaar 8935... wat natuurlijk te belachelijk is voor woorden, maar ja wat moet je anders met je tijd?
Ik heb het opgegeven te zijn zoals ik ben Ik groei maar mee met wie ik worden zal

Dagmar
Über Dready
Über Dready

Bericht door Dagmar » do apr 19, 2012 1:04 pm

Ik vind het niet veel, eigenlijk. Als je hier bent om niet alleen reclame te maken zit je daar zo aan :)

Plaats reactie