Dutch Dreads Forum

Forum Voor Echte Dreads!
Het is momenteel Za Apr 29, 2017 7:23 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 10:50 pm 
Eredready
Eredready
Gebruikers-avatar

Wij hebben een aantal (in principe vanzelfsprekende) forumregels opgesteld, om eventuele problemen in de toekomst te kunnen voorkomen:

Algemeen:

-1 Om het forum gezellig te houden: Geen discriminerende opmerkingen, niet schelden en niet vloeken

-2 Om het forum overzichtelijk te houden: Kijk eerst goed of er over een bepaald onderwerp al een andere topic is, als dit niet het geval is: maak dan een topic aan. Voor het onderdeel "Vragen": mocht je antwoord niet te vinden zijn, stel je vraag dan in het topic over dat onderwerp. Met een beetje zoekwerk zie je meestal dat het niet nodig is om een nieuw topic te openen. Heb je meerdere vragen, neem dan de tijd en moeite om elke vraag op een nieuwe plek te stellen.

-3 Als je iets wil verbeteren, doe dat dan door je post te 'wijzigen' en niet door een nieuwe post neer te zetten.

- 4 Blijf zoveel mogelijk on-topic.

- 5 Post geen onzinposts (posts met alleen een smiley of 'dat vind ik ook'). Dus post alleen als je ook echt iets te zeggen hebt. Post dan ook niet binnen korte tijd veel korte berichten, wijzig liever je oorspronkelijke bericht door daar wat aan toe te voegen (zie hierboven).

- 6 Spreek duidelijke taal, dus let op je zinsopbouw en gebruik punten en komma's, om te voorkomen dat je post een onduidelijke muur van tekst wordt. Gebruik niet onnodig hoofdletters (deze betekenen op internet tenslotte dat je schreeuwt!). Ook het gebruik van overbodige leestekens, zoals uitroeptekens of vraagtekens, is niet gewenst. Met twee of drie maak je ook goed duidelijk wat je bedoelt of vindt.

- 7 Laat dialecten en andere talen dan Nederlands (of wanneer nodig Engels) achterwege.

- 8 Vecht je ruzies niet op het forum uit.

- 9 Houd rekening met minderjarigen op dit forum. Het verhandelen van (soft)drugs is niet toegestaan en het onderwerp seks is beperkt bespreekbaar. Er is een speciaal subforum om over drugs en alcohol te praten, zodat mensen hier niet onnodig mee in aanraking komen.

- 10 Kom met vragen, klachten en eventuele verbeteringen naar een van onze crewleden toe. Dit kan door middel van het sturen van een pm of mail.

- 11 De eerste 5 berichten op het forum van een nieuw lid, worden gekeurd door de moderators. Dit is ingesteld om spam tegen te gaan. Het kan dus even duren voordat je bericht zichtbaar is.

- 12 Uppen: Het 'uppen' van topics (m.a.w. het reageren op oude topics waardoor ze weer bovenaan komen te staan) is toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Eigen verkoop- of fototopics uppen mag, maar met mate. Bovendien is dit meestal ook onnodig. (Foto)topics van anderen waar al lang niet op gereageerd is mogen geupt worden, maar niet om het omhoog schoppen am sich (zie regel 5). Als er verder geen animo is voor een dergelijk topic, of de topic starter is niet meer actief op het forum, dan zakt het betreffende topic toch vanzelf wel weer naar beneden.

- 13 Voorstellen: We vinden het altijd leuk om nieuwe leden te verwelkomen en meer over hen te weten te komen. Voorstellen is echter niet verplicht. We zien graag voorsteltopics met foto's en leuke verhaaltjes, maar voel je niet bezwaard om op het forum te posten zonder je te hebben voorgesteld.

Te koop/Gevraagd/ Aangeboden:
- 14 Wij als dutchdreads willen graag mensen kunnen helpen die op zoek zijn naar adresjes om hun dreads te laten zetten of bijwerken. Reclame maken is daarom geen probleem. De crew behoudt het recht iemand geen reclame te laten maken als wij vinden dat hij/zij in onze ogen niet kan bewijzen dat hij/zij een goede kapper is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het kunnen tonen van resultaat en de ervaringen van klanten.

- 15 Diensten en goederen die verkocht worden via het forum moeten betrouwbaar zijn voor beide partijen. Als beloftes niet worden nagekomen (het verzenden van spullen, het overmaken van geld, e.d.) kan hiervan een melding worden gemaakt op "Het Forum" door de crew om andere forummers te behoeden. Wij geven echter geen garantie en alles is voor eigen risico.

- 16 Onderschriften/signatures: tickers, een rijtje foto's en tekst mogen allemaal nog gewoon, mits ze voldoen aan 2 voorwaarden:
a. De maximum lettergrootte van een sig is tekstgrootte 100
b. De totale grootte van de sig is niet groter dan vier regels tekst in normale tekstgrootte (=100)

- 17 Het verwijderen/wissen van je account
Accounts verwijderen doen we op verzoek, enkel bij een goede reden. Denk dus goed na over wat je post!
Als we een account wissen verwijderen we puur je account en persoonlijke gegevens, niet je posts. Aangezien er anders hele gaten in topics/discussies ontstaan of openingsposts van topics verdwijnen, laten we de posts staan met ook je nickname ernaast.
Als je je account verwijderd wilt hebben, vanwege googlebaarheid of posts over persoonlijke zaken, dan raden we je aan zelf die posts op te zoeken en aan te passen. Dat kan namelijk ook niet meer nadat je account is verwijderd.
Mocht je toch willen dat je hele dutchdreads-account wordt gewist, dan kun je één van de donkergroene modjes een berichtje sturen.

Als een van bovenstaande regels wordt geschonden, kan je daarover een pm als waarschuwing ontvangen van één van de crewleden. Ga hier respectvol mee om. Het negeren hiervan of grove schending van bovenstaande regels kan direct leiden tot het verbannen worden van dit forum. Het is tijdens een ban niet de bedoeling dat je een andere account aanmaakt om alsnog op het forum te kunnen lezen of posten; dit wordt dan ook beloond met een verlenging van je ban.

--------------------------------------------------------------------------------

Dreadcrew: je kan met al je vragen en problemen bij ons terecht!

Laatst gewijzigd door Biessy op Za Mrt 01, 2008 6:58 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2008 3:24 pm 
Divine Dready
Divine Dready

kan bij de regel "Spreek duidelijke taal" ook iets komen te staan over overbodig/veelvuldig capslock gebruik? het komt in mijn ogen schreeuwerig (agressief) over en het leest naar. Het lijkt me ook niet nodig.

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2008 6:59 pm 
Eredready
Eredready
Gebruikers-avatar

is bij gezet!

Profiel  
Reageer met citaat  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Mrt 20, 2008 8:12 pm 
OKE BEDANKT

Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jul 29, 2008 2:05 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

En kan er ook nog bij: Schrijf Nederlands, want ik begrijp echt niets van dat vlaams :P

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jul 29, 2008 2:09 pm 
Dreadcrew
Dreadcrew
Gebruikers-avatar

oeeeh ja graag!!!
Ik ga ook geen plat praten op een forum, dat is precies hetzelfde vind ik.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Di Jul 29, 2008 2:10 pm 
Redactie nieuwsbrief
Redactie nieuwsbrief
Gebruikers-avatar

Right ;) ik lees btw ook geen Gronings Fries Drents Limburgs Amsterdams Utrechts of whatever ;)

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 1:11 am 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

WorldPeace schreef:
En kan er ook nog bij: Schrijf Nederlands, want ik begrijp echt niets van dat vlaams :P

Hmm engels mag ook in mijn ogen, kijk maar naar Chris!

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 1:04 pm 
pink dready
pink dready
Gebruikers-avatar

hmnm ja ik had er zelf maar dit dus van gemaakt:
- Laat dialecten en andere talen dan Nederlands (of wanneer nodig Engels) achterwege

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 1:06 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

Jaaaa klinkt goed :top:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 3:11 pm 
Über Dready
Über Dready

Vraagje: betekent dit nu ook dat ik geen Engelse of platte woorden tussen door meer mag gebruiken? Dat doe ik nl best veel, m.n. omdat ik me zo net iets beter en korter uit kan drukken, omdat een Engels woord sneller tot me komt of simpelweg omdat je in 't Engels sommige dingen gewoon mooier kunt zeggen. Platte woorden gebruik ik minder vaak, maar als ik het doe, dan is het vooral voor de grap. Moet ik hier nu voortaan vanaf zien (opzich geen probleem hoor, alleen moet ik er wel ff op letten...) of is de regel vooral bedoeld voor mensen die altijd elke post volgooien met Engelse woorden of dialect?

xL

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 3:13 pm 
pink dready
pink dready
Gebruikers-avatar

Nouja.. ik gebruik stiekem ook wel eens engelse woordjes tussendoor, en denk zelf ook niet dat dit als storend wordt ervaren? Van mij mag je in ieder geval heus wel eens wat Engelse termen erdoorheen gooien hoor! Deze regel is meer naar aanleiding van onduidelijk taalgebruik ontstaan.... maar het is inderdaad wel een beetje lastig als in 'waar trek je dan de grens?'
xx

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 3:22 pm 
Divine Dready
Divine Dready
Gebruikers-avatar

de grens is bereikt als je er niks meer van snapt.
Dus het kan lang aan, als het rond het nederlands hangt is het goed toch.

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 11:10 pm 
Über Dready
Über Dready

London* schreef:
Nouja.. ik gebruik stiekem ook wel eens engelse woordjes tussendoor, en denk zelf ook niet dat dit als storend wordt ervaren? Van mij mag je in ieder geval heus wel eens wat Engelse termen erdoorheen gooien hoor! Deze regel is meer naar aanleiding van onduidelijk taalgebruik ontstaan.... maar het is inderdaad wel een beetje lastig als in 'waar trek je dan de grens?'
xx

Owkeej, duidelijk! Dank je wel :zustimm:

Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr Aug 01, 2008 6:33 pm 
Divine Dready
Divine Dready

ik vind dat de laatste 2 posters boven mij dan even snel hun onderschrift moeten verwijderen of veranderen in iets anders dan die heidense taal!

;D

Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]